شناسهٔ خبر: 25232 - سرویس استان‌ها

آخرین جزئیات از سانحه رانندگی در جاده چالوس:

برخورد اتوبوس با دکل برق در چالوس ۲۸ کشته و مجروح برجای گذاشت/ برقراری تردد در محور چالوس/ جاده یک‌طرفه انگیزه افزایش سرعت راننده شد

حادثه مرگبار سقوط اتوبوس به دره در محور ورسک - اوریم سانحه رانندگی دلخراش بامداد امروز مبنی بر برخورد اتوبوس با دکل برق در محور چالوس ۱۶ کشته و ۱۲ مجروح برجای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، واژگونی اتوبوس مسافربری در محور چالوس ساعت ۲:۵۵ صبح شنبه با ۲۸ نفر سرنشین در محور کرج - چالوس و در محدوده تونل کندوان پس از برخورد با دکل فشار قوی برق واژگون شد که ۱۶ نفر فوتی و ۱۲ مصدوم برجای گذاشت.

محمدتقی ایرانی فرماندار ویژه کرج با اشاره به این حادثه با اشاره به دلایل وقوع حادثه و اقدامات انجام شده به ایرنا گفت: اتوبوس از شهرستان تنکابن به سمت کرج در حرکت بود و تا کنون تعداد کشته شدگان حادثه به ۱۶ نفر افزایش یافت و حادثه مفقودی نیز دارد. مجروحان حادثه نیز در حال انتقال به مراکز درمانی شهرستان کرج هستند و اتوبوس به احتمال زیاد به دلیل خطای راننده با دکل فشار قوی برق برخورد کرد و واژگون شد.

وی افزود: ۸ دستگاه آمبولانس و ۲ اتوبوس امداد در نخستین دقایقی پس از وقوع حادثه از کرج به منطقه اعزام شدند و پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر و نیروی انتظامی در منطقه حضور دارند. اجساد کشته شدگان به پاسگاه نسا منتقل شده است و به دلیل برخورد اتوبوس با دکل برق فشار قوی، برق منطقه نیز قطع شده بود.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه "باز هم یک طرفه شدن جاده و خلوتی وسوسه انگیز جاده می‌تواند باعث این اتفاق شده باشد" گفت: جاده اکنون مشکلی نداشته و تردد جریان دارد. جاده یکطرفه است و با هماهنگی ماموران پلیس راه استان البرز امدادگران و تجهیزات امدادی از کرج اعزام شده است.

ایرانی تصریح کرد: حوادث ناگوار در جاده کرج - چالوس در حال تکرار شدن است. نیروهای شرکت برق ۹۵ درصد مشکل قطعی برق را حل کرده اند اما برق تونل کندوان و پلیس راه کندوان فعلا قطع است.

سرهنگ رضا اکبری فرمانده پلیس راه استان البرز نیز با تاکید بر اینکه تردد در جاده کرج - چالوس جریان دارد، بیان علت این حادثه دلخراش را به مصاحبه سردار مهری فرمانده پلیس راهور ناجا موکول کرد.