شناسهٔ خبر: 25414 - سرویس بنادر و دریانوردی

محمد محسنی خبرداد:

ادامه تعطیلی بنادر‌مسافری بندرعباس، هرمز و قشم به دلیل شرایط جوی/پایان هفته شرایط عادی می‌شود

محمد محسنی قلعه قاضی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان ‌گفته است امروز سومین روز تعطیلی اصلی‌ترین بنادر مسافری کشور به دنبال شرایط جوی نامساعد است و خبر داده است تا پایان هفته شرایط به حالت عادی بازمی‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محسنی مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگانگفته است: از ابتدای هفته جاری، ترددهای دریایی همچنان دچار اختلال است و تا پایان هفته نیز این وضعیت ادامه می‌یابد و بر اساس اخطاریه اداره‌کل هواشناسی استان، از روز یکشنبه هفته جاری تا پنجشنبه شاهد شرایط جوی ناپایدار هستیم.

وی با اشاره به تعطیلی بنادر‌مسافری بندرعباس، هرمز و قشم از روز یکشنبه، گفته است: امروز سومین روز تعطیلی اصلی‌ترین بنادر مسافری کشور به دنبال همین شرایط جوی نا مساعد است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر  و شرق استان هرمزگان با اعلام اینکه عصر گذشته، پیش از غروب آفتاب که مقداری از شدت وزش باد کاسته شد، چند سرویس جابجایی مسافر از بندر شهید حقانی صورت گرفت، تصریح کرده است  هر روز از شدت این سامانه کاسته شده و امیدواریم بر اساس پیش‌بینی‌ صورت گرفته تا پایان هفته نیز شرایط به حالت عادی‌تری باز گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، در پی ورود یک سامانه ناپایدار جوی به هرمزگان در روز سوم مرداد ماه، مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی استان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد بنادر مسافری شهید ذاکری قشم، شهید حقانی بندرعباس و هرمز تا اطلاع بعدی تعطیل هستند.

بر اساس این اطلاعیه، مسافران قشم می‌توانند برای سفر به این جزیره از طریق مسیر دریایی بنادر پهل -لافت با استفاده از شناورهای لندینگ کرافت، رفت و آمد کنند و تردد از مسیر دریایی بنادر غرب هرمزگان به مقصد جزیره کیش نیز برقرار است.