شناسهٔ خبر: 25456 - سرویس استان‌ها

رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان تربت حیدریه خراسان رضوی

رفع تصرف رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان تربت حیدریه از رفع تصرف و آزادسازی ۱۵ هکتار از اراضی دولتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، ایمان مقید در حاشیه عملیات رفع تصرف در اراضی جنوب غربی  شهرستان تربت حیدریه با اشاره به لزوم جلوگیری از زمین خواری اظهار کرد: جدیت در برگشت اراضی ملی به بیت المال و حراست از اراضی ملی و دولتی از اصلی ترین وظایف راه و شهرسازی است.

وی افزود: خوشبختانه اداره راه و شهرسازی شهرستان تربت حیدریه در سال جدید با پیگیری های متعدد قضایی نسبت به آزادسازی ۱۵ هکتار از اراضی دولتی تصرف شده اقدام کرده، و سال گذشته نیز در این راستا ۶.۵ هکتار از اراضی دولتی رفع تصرف و آزادسازی شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تربت حیدریه تاکید کرد: واحد حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی با گشت های مستمر روزانه و تشکیل پرونده حقوقی و کیفری، با متخلفین و دست اندازان به حقوق بیت المال برخورد قاطعی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گزارشات مردمی با هر منبعی قابل پیگیری است، گفت: از شهروندان می خواهیم تا در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به حریم اراضی ملی و دولتی موارد را به ادارات راه و شهرسازی و منابع طبیعی این شهرستان اطلاع دهند.

احداث ۵ پل لوله‌ای در محور باغ‌بخشی - چاه‌گچی

سعید محمودزاده رییس اداره راه و شهرسازی خواف نیز در خبری دیگر  از احداث ۵ پل لوله‌ای در محور باغ‌بخشی - چاه‌گچی در حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد و گفت: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده، این اداره با استفاده از توان اجرایی نیروهای خود نسبت به اجرای سه دستگاه پل ۵ دهانه در محور یاد شده اقدام کرده است.

وی ادامه داد: محور باغ‌بخشی به چاه‌گچی قسمتی از مسیر تردد شهرستان خواف به گناباد می‌باشد و عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در طول شبانه‌روز از محور مذکور تقریباً زیاد است.

رییس اداره راه و شهرسازی خواف تصریح کرد: از طرفی به دلیل طول کم و کاسه‌ای بودن بیش از حد آبنماهای این مسیر، خطراتی برای رانندگان به همراه داشته، که این اداره تبدیل سه دستگاه آبنما موجود به پل را در برنامه کاری خود قرار داد. 

وی خاطرنشان کرد: هزینه تمام شده احداث ابنیه‌های فنی مذکور، هشتصد میلیون ریال بوده که نسبت به کارهای پیمانی مشابه حداقل ۵۰ درصد صرفه اقتصادی داشته است.

محمودزاده اظهار داشت: با اجرای این ابنیه‌ها، آب‌بردگی و تخریب سطح جاده و حادثه‌خیزبودن این نقاط که قبلاً به دلیل اختلاف ارتفاع زیاد سطح جاده با کف آبنما بود، به کلی رفع شد./