شناسهٔ خبر: 25525 - سرویس استان‌ها

شهرام ملکی خبر داد:

آسفالت ۱۶۰ کیلومتر راه در استان کردستان/ دوبانده کردن محور سقز - بانه

شهرام ملکی مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به این خبر که تا پایان سال جاری و اوایل سال ۹۶میزان ۱۶۰ کیلومتر راه در استان آسفالت می شود گفت: ۳۴ درصد از ۹۸۰ کیلومتر راه روستایی سقز آسفالت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، شهرام ملکی در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه شهرستان های سقز و بانه در فرمانداری سقز، افزود: از سهم اعتبارات ملی و استانی و با بهره گیری از ظرفیت قانون بودجه و قیر یارانه ای وزارتخانه در سال های گذشته و امسال آسفالت ۲۲۰ کیلومتر راه شروع شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ کیلومتر این راه به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: تا پایان فصل کاری ۷۱ کیلومتر دیگر آن نیز به بهره برداری می رسد و مانده مسیرها تا پایان سال و ابتدای سال ۹۶ به اتمام می رسد.
وی با بیان اینکه ۳۴ درصد از ۹۸۰ کیلومتر راه روستایی سقز آسفالت است، ادامه داد: سقز، کم برخوردارترین شهرستان استان از لحاظ بهره‌مندی از راه آسفالت روستایی است.

او اضافه کرد: ارتقای آسفالت راه روستایی شهرستان های سقز و بانه، دوبانده کردن برخی مسیرهای شلوغ از جمله مسیر سقز بانه به جد در دستور کار است.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد از ۴۷۷ کیلومتر راه روستایی بانه آسفالت است، عنوان کرد:۶۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان تا پایان فصل کاری سال جاری آسفالت می شود و تعدادی مسیر برای واگذاری به پیمانکاران در هفته آینده به مناقصه گذاشته می شود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شهریور ماه فصل طلایی برای مردم این دو شهرستان خواهد بود گفت:هشت کیلومتر جاده جایگزین مسیر سقز بانه و یک باند کنارگذر سقز زیر بار ترافیک می رود و آسفالت ۱۳ کیلومتر مسیر سقز - مریوان در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

علی اکبر ورمقانی، فرماندار سقز هم با اعلام اینکه، ارتقای آسفالت راه روستایی ، ایمن سازی مسیرها، تسریع در اتمام کنارگذر از دغدغه های اصلی بوده است، عنوان کرد: تا پایان فصل کاری سال جاری ۷۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت می شود.