شناسهٔ خبر: 25592 - سرویس استان‌ها

اخلاقی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تشریح وضعیت بافت‌های فرسوده آذربایجان شرقی/ شناسایی بیش از ۳۰۰۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی/ سهم ۸ درصدی استان از کل بافت‌ فرسوده کشور/ تبریز دومین کلان‌شهر از نظر وجود بافت‌های فرسوده

اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با اشاره سکونتگاه‌های غیررسمی استان گفت: مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی استان که شناسایی شده ۳ هزار و ۵۶۴ هکتار است که ۷ درصد از سکونتگاه‌های غیررسمی کشور را تشکیل می‌دهد.

توحید اخلاقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی استان آذربایجان شرقی گفت: مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی استان که شناسایی شده ۳ هزار ۵۶۴ هکتار است که ۷ درصد از سکونتگاه‌های غیررسمی کشور را تشکیل می‌دهد.

وی اشاره به جمعیت ساکن در سکونتگاهای غیررسمی کرد و گفت: در همان مکان‌هایی که این نوع اسکان‌ها شناسایی شده جمعیتی بالغ بر ۵۰۹ هزار و۶۹۴ نفر زندگی می‌کنند که این آمار ۸ درصد از جمعیت ساکنان سکونتگاهای غیررسمی ایران را تشکیل می‌دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: از آمار کل سکونتگاه‌های غیررسمی در استان، ۲ هزار هکتار متعلق به تبریز است که در این مساحت ۴۰۰هزار نفر زندگی می‌کنند.

اخلاقی با بیان اینکه مساحت بافت‌های فرسوده استان ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار است گفت: این  میزان ۱۳ درصد از محدوده شهرستان های آذربایجان شرقی را تشکیل می‌دهد همچنین این آمار معادل ۸ درصد کل بافت های فرسوده کشور است و حدود یک میلیون نفر از جمعیت استان در سطح شهر ساکن هستند.

وی افزود: ۲هزار و ۵۲۲ هکتار مساحت بافت‌های فرسوده موجود در تبریز واقع است که ۴۴ درصد از آمار کل بافت‌های فرسوده استان را تشکیل می‌دهد که بعد از کلان‌شهر تهران رتبه دوم را در بافت‌های فرسوده دارد و حدود نیم میلیون نفر در این بافت های فرسوده زندگی می‌کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: شهر میانه برای طرح مصوب سکونتگاه‌های غیررسمی در مرحله تصویب ستاد استانی است و دو شهر اهر و سراب در مرحله تهیه طرح سکونتگاه‌های غیررسمی هستند.

اخلاقی درباره پروژه‌های بازآفرینی بافت‌های فرسوده در استان گفت: ما یک سری اقدامات مانند بهسازی معابر شهرستان مرند، بهسازی ساختمان مرکز فوریت‌های پزشکی، ساخت مدرسه‌ای در علی‌آباد مرند را تاکنون انجام داده‌ایم.

وی درباره تسهیلات برای بازآفرینی بافت های فرسوده استان گفت: در سه ماه اخیر ۱۵۳۱ مورد تسهیلات برای بافت‌های فرسوده ارائه کردیم.