شناسهٔ خبر: 25595 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

انجام مراحل نهایی قرارداد ساخت دو آزادراه با ایتالیایی‌ها و ترک‌ها/ رقابت شرکت‌های خارجی برای فعالیت در بندر شهید رجایی/ معرفی ۱۲۰ پروژه به سرمایه‌گذاران خارجی

امیر امینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از معرفی ۱۲۰ پروژه در حوزه مسکن و حمل و نقل به سرمایه گذاران خارجی خبر داد و گفت: بیش از ۱۰ سرمایه گذار خارجی برای شرکت در مزایده انتخاب اپراتور بندر شهید رجایی اسناد خریده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی با اشاره به مذاکرات با هیات‌های خارجی متعدد درباره شقوق مختلف حمل و نقل، اظهار داشت: در این مدت با دو سرمایه گذار ترک و ایتالیایی برای ساخت دو آزادراه به مرحله نهایی قرارداد رسیده‌ایم.

 وی افزود: برای ساخت آزادراه همدان- کرمانشاه پیش نویس قرارداد با سرمایه گذاران ایتالیایی نهایی شده است. همچنین برای ساخت آزادراه بازرگان با سرمایه گذاران ترکیه‌ای قرارداد امضا شد.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل با بیان اینکه با چندین سرمایه گذار خارجی در حوزه بنادر مذاکرات جدی داشتیم، ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی برای خرید تجهیزات و عملیات زیربنایی بندر شهید رجایی و بندر شهید بهشتی اعلام آمادگی کرده‌اند.

امینی با اشاره به برگزاری مزایده بندر شهید رجایی گفت:  بیش از ۱۰ سرمایه گذار خارجی برای شرکت در مزایده انتخاب اپراتور بندر شهید رجایی اسناد خریده‌اند.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل با بیان اینکه ۱۲۰ پروژه در انواع شقوق حمل و نقل و حوزه مسکن به سرمایه گذاران خارجی معرفی کرده‌ایم، افزود: معمولا پروژه‌هایی که شرایط مشارکت BOT   دارند از نظر وزارت راه و شهرسازی جذایت بیشتری برای ارائه به سرمایه گذاران خارجی دارند.

وی در گفت و گو با ایلنا گفته است: ما به دنبال مشارکت سرمایه گذاران خارجی در پروژه ها هستیم و واگذاری پروژه‌ها تنها محدود به تامین فایناس و احداث نباشد. همچنین به دنبال این هستیم که سرمایه گذاران از محل بهره برداری از پروژه‌ها بازگشت سرمایه داشته باشند.