شناسهٔ خبر: 25606 - سرویس بنادر و دریانوردی

علی خدمتگذار خبر داد:

ارتقای طرح همیار ناجی در سواحل تحت پوشش بندر امیرآباد/ ضرورت افزایش ایمنی گردشگری در تعطیلات تابستان

علی خدمتگذار مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از اجرای طرح همیار ناجی به صورت داوطلبانه در سواحل تحت پوشش امیراباد خبر داد و با اعلام ارتقای این طرح گفت: استمرار نظارت بر فعالیت گردشگری دریایی در تعطیلات تابستان ادامه دارد.

علی خدمتگذار مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تمهیدات بندر امیرآباد برای افزایش ایمنی گردشگران تابستانی گفت: طرح همیار ناجی به صورت داوطلبانه در سواحل تحت پوشش امیراباد درحال اجرا است  و تیم همیار ناجی بندرامیرآباد هفته گذشته جان دو گردشگر اصفهانی که در حال شنا در محدوده فرح آباد ساری بودند نجات داد.

وی با اعلام اینکه درحال نهادیه کردن فرهنگ کمک رسانی در سواحل هستیم از ارتقای این طرح خبر داد و گفت : این طرح فعلا به صورت داوطلبانه در حال اجراست و هزینه ای برای سازمان ندارد. کمک فعلی ما در راستای تجهیز لوازم ایمنی شناورها است. رساندن جلیقه نجات حلقه نجات واکی تاکی و هم چنین اعزام تیم ناجی در اسرع وقت برای کمک به گردشگران. منتهی در فاز دوم اجرای این طرح به فکر بیمه کردن رانندگان قایق ها و حتی مسافران قایق ها هستیم.

خدمتگذار با اعلام اینکه طرح همیار ناجی طرحی نو است که پیشتر در گیلان اجرا شده است تصریح کرد: تاکنون در زمینه گردشگری دریایی استفاده از سواحل تحت پوشش این بندر و قایق های تفریحی مورد استقبال فراوان مسافران قرار گرفته است، در این راستا بازدیدهای متناوبی از فعالیت قایق ها در طول تابستان در خصوص رعایت موارد ایمنی در دستور کار این بندر خواهد بود.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباداستمرار نظارت بر فعالیت گردشگری دریایی را از دلایل ارتقای ایمنی گردشگری دریایی در پلاژهای سواحل تحت پوشش بندرامیرآباد دانست و  با اعلام اینکه ایمنی گردشگران یکی از سرفصب های مهم سازمان بنادر است که در تمامی بنادر گردشگری کشور لحاظ می شود افزود: تبلیغات پیرامونی از قبیل نصب بنر ، توزیع بروشور با مضامین ایمنی گردشگری دریایی به زبان های فارسی و انگلیسی میان مسافران در همین راستا انجام می گیرد.