شناسهٔ خبر: 25738 - سرویس استان‌ها

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان خبر داد:

روکش آسفالت محور قلعه شور در حوزه شهرستان اصفهان نیاز به اعتبار دارد/ شناسایی ۱۲ نقطه پرحادثه در شهرستان اصفهان/ تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه راه‌ها و سرقت تابلوها

هوشنگ طایی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان اقدامات انجام شده در حوزه شهرستان را تشریح و خواستار توجه ویژه به این شهرستان به عنوان چهار راه حمل و نقل کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، هوشنگ طایی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان گفت: شهرستان اصفهان با ۱۵ هزار کیلومتر مربع وسعت در چهار راه مواصلاتی و حمل ونقل کشور قرار گرفته که ابتدا و انتهای بسیاری از سفرهاست.

شهرستان اصفهان با ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۴۴۱ کیلومتر راه فرعی، ۵۵۹ کیلومتر راه روستایی و ۱۱۰۰ کیلومتر راه همسنگ از گردنه ملا احمد در شهرستان نایین شروع و به گردنه لاشتر در محور اصفهان – شیراز خاتمه می‌یابد که بیشتر مناطق جنوب و شرق اصفهان در این حوزه قرار می‌گیرد.

طایی با اشاره به نقاط پرتصادف در این حوزه گفت: ۱۲ نقطه پرتصادف در محورهای شهرستان شناسایی شده که بسیاری از این نقاط با انجام اقدامات راهداری از قبیل انجام  ۳۷۰ کیلومتر خط کشی، نصب ۳ کیلومتر گاردریل، نصب ۲۴ کیلومتر نیوجرسی، نصب علائم و تابلوها، انجام اقدامات روشنایی و آرامسازی و آشکارسازی مسیر نسبت به ایمن‌سازی این نقاط اقدام شده است.

وی افزود: در سال گذشته سرجمع اعتبارات شهرستان به رغم کاهش ۲۰ درصدی، خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های انجام شده ۲۹ درصد افزایش پیدا کرد و رقم اعتباری در حوزه راه و شهرسازی شهرستان به ۸۰ میلیارد ریال رسید که تنها ۳۰ درصد آن تخصیص یافته است.

وی از مهمترین پروژه‌های راهسازی در این شهرستان را پروژه چهارخطه اصفهان – قلعه شور – رحیم آباد بطول ۱۷ کیلومتر و پروژه چهارخطه محور کوهپایه – هرند بطول ۵/۱۴ کیلومتر عنوان کرد و گفت: پروژه احداث باند دوم محور قلعه شور ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با تکمیل پل راه آهن موجود در مسیر و زیرگذر احداثی به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل و آماده بهره‌برداری است و لاین برگشت آن نیز با توجه به خرابی شدید در محور و نیاز به روکش آسفالت درصورت تامین اعتبار لازم بازسازی خواهد شد. ۶ کیلومتر از پروژه چهارخطه کوهپایه – هرند نیز افتتاح و زیر بار ترافیک است و مابقی آن درصورت تخصیص اعتبار در سال جدید تکمیل خواهد شد.

طایی از دیگر پروژه‌های راهسازی دارای اهمیت در شهرستان را محور انرژی اتمی و روکش آسفالت اصفهان – نایین نام برد و گفت: این محور یکی از محورهای پرتصادف استان بوده که جهت ایمن‌سازی این مسیر حدود ۶ کیلومتر در آن نیوجرسی نصب شده و با اعمال اقدامات ایمنی و راهداری این نقطه نیز مرتفع شده است و بحث روکش آسفالت محور اصفهان – نایین نیز بطول ۱۹ کیلومتر انجام شده است.

وی از عمده مشکلات موجود در حوزه راه و شهرسازی شهرستان اصفهان را مستهلک بودن ماشین آلات راهداری جهت انجام عملیات راهداری بیان کرد و گفت: راهداران در راهدارخانه‌های جنوب و کوهپایه با توجه به حجم بالای تردد در شهرستان باید بصورت شبانه روزی آماده بکار باشند و این کار مستلزم داشتن ماشین آلات به روز است و نیاز است تا نسبت به تعمیر و تبدیل به احسن ماشین آلات اقدام شود.

از دیگر مشکلات موجود در راه‌های این حوزه تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه راه‌ها و همچنین سرقت علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی است که تبدیل به معضلی در شهرستان شده است.

از جمله اقداماتی که در حوزه راه‌های روستایی این شهرستان و با مشارکت دهیاری‌ها انجام شده بحث ورودی روستای روران، تعریض پل کندلان و تعریض پل روستای شیدان و کبوترآباد بوده است.

ریس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و ساختمان شهرستان گفت: حدود ۲۳ هزار و ۸۰۰ فقره در سامانه متقاضیان مسکن مهر به مبلغ ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت تسهیلات انجام شده و به مرحله فروش اقساطی رسیده است.

در حوزه املاک و حقوقی نیز ۴۱۷ مورد صورت‌مجلس تفکیکی بنام سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی اخذ شده و ۷۰ پلاک معوض در قالب ۱۰ درصد طرح‌ها به شهرداری واگذار شده است.

از جمله پروژه‌های شاخص در حوزه فنی و اجرایی اداره کل و به عنوان زیرمجموعه سازمان مجری تاسیسات دولتی و عمومی دو پروژه توسعه ساختمان فرمانداری اصفهان و احداث ساختمان مدیریت بحران در حال انجام است.