شناسهٔ خبر: 2575 - سرویس ریلی

اوایل سال آینده صورت می‌گیرد

سفر دوباره قطار مجارستانی در ایران با ۱۵۰ گردشگر

قطار مجارستان رئیس انجمن جامعه تورگردانان ایران از بازگشت دوباره قطار مجارستانی عقاب طلایی در تاریخ ۱۹ فروردین ۹۴ خبر داد و گفت: مجهزترین قطار اروپا از طریق مرز ریلی رازی وارد ایران می‌شود و در مدت حضورش ۱۵۰ گردشگر بین‌المللی را جابه‌جا خواهد کرد.

ابراهیم پورفرج در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: چهارمین قطار گردشگری و بین‌المللی که وارد ایران خواهد شد همان قطار عقاب طلایی است. عقاب طلایی مجهزترین قطار مسافری در اروپا به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: عقاب طلایی دو هفته در ایران است و در این مدت دو گروه مسافری که مجموعا ۱۵۰ نفر است را در ایران جابه‌جا می‌کند. این قطار مانند سفر آخرین قطار بین‌المللی امسال از طریق مرز ریلی رازی وارد ایران شده و پس از توقف در استان‌های زنجان، اصفهان، شیراز و یزد به تهران می‌آید و مسافرانش پس از دو روز اقامت در پایتخت با هواپیما به سرزمین‌هایشان سفر می‌کنند.

رئیس انجمن جامعه تورگردانان ایران افزود: گروه دوم نیز با هواپیما وارد تهران شده سپس با قطار به شهرهای کرمان، یزد، شیراز و زنجان سفر کرده و پس از عبور از تبریز از مرز ریلی رازی ایران را به مقصد مجارستان ترک می‌کنند.

وی با بیان این‌که مسافران این قطار اغلب اروپایی، آمریکایی و استرالیایی‌اند، اظهار کرد: با ورود این قطار و شروع ایران‌گردی بین‌المللی ریلی، هشت رام قطار مسافری و بین‌المللی که از چندی پیش صندلی‌هایش ذخیره شده است، به ترتیب زمانی وارد ایران خواهند شد./