شناسهٔ خبر: 25769 - سرویس جاده‌ای

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشریح کرد

چگونگی تشکیل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان‌ها/ کاهش تدریجی مسوولیت ادارات کل راه و شهرسازی از پروژه‌های نیمه تمام راهداری

داود کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره نحوه اجرای مصوبه شورای عالی اداری با موضوع تشکیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان‌ها گفت: سیاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این است که ابتدا کارهای جاری و روزمره را به اداره کل راهداری منتقل و پروژه‌های بزرگتر هم چنان از سوی اداره کل راه و شهرسازی ابلاغ اعتبار شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری راه و شهرسازی، داود کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جلسه مشترکی با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها به تبیین مصوبه جدید وزارتخانه پرداخت و گفت: بر اساس سیاست وزارت راه و شهرسازی و تصویب شورای عالی اداری مقرر شد بخش راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی منتزع و به ادارات حمل و نقل و  پایانه‌های استان ملحق شود و به این ترتیب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان‌ها شکل خواهد گرفت.

وی با توضیح اینکه از مدت ها قبل این بحث مطرح بوده است و با تصویب شورا این جابجایی صورت خواهد گرفت، گفت: به دنبال مصوبه شورای عالی اداری مصوبه‌ای هم از دولت تحت عنوان ضوابط اجرایی بودجه سال ۹۵ داشتیم که تکلیف جابجایی اعتبارات را روشن کرده است.

کشاورزیان با بیان اینکه هر دوی این مصوبات ابلاغ و مدیران در جریان مصوبه دولت و شورای عالی اداری هستند، گفت: اخیرا هم دستورالعمل جناب وزیر در خصوص نحوه اجرای مصوبه شورای عالی اداری ابلاغ شده که حتما مطالعه فرمودید و این دستورالعمل مشتمل بر چند قسمت هست که در این جلسه به بررسی جزییات آن پرداختیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با دریافت دستورالعمل اجرایی ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت، عملیات نقل و انتقال باید انجام شود و لیست ساختمان ها و امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی و اعتبارات بودجه ای که در اختیار اداره کل راه و شهرسازی است باید منتقل شود و بعد از روشن شدن بودجه با موافقت سازمان برنامه ریزی و شورای برنامه‌ریزی استان عملا عملیات انتقال انجام می شود.

وی با بیان اینکه سیاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این است که ابتدا کارهای جاری و روزمره را به اداره کل راهداری منتقل کنیم، توضیح داد: کارهای مربوط به روکش اسفالت و کارهای سازه‌ای و پروژه های بزرگتر مثل احداث تقاطع غیرهم‌سطح که معمولا ادارات کل راه و شهرسازی حوزه ساخت آنها را پیگیری می‌کند کماکمان به اداره کل راه و شهرسازی ابلاغ اعتبار می‌شود.

معاون وزیر با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام هم برای اینکه دست‌خوش تغییر و تحول نشود کماکان در ادارت کل راه و  شهرسازی باقی می‌مانند، گفت: سازمان راهداری کمافی‌سابق ابلاغ اعتبار خواهد کرد تا زمانی که این پروژه‌ها تمام شود.

وی با تاکید بر اینکه چون سیاست ما تدریج انتقالی این پروژه‌هاست شاید برخی از این پروژه‌ها هیچ گاه به اداره کل جدید منتقل نشود، افزود: تلاش داریم ادارات کل جدید بیشتر کارهای درحد خط کشی و نصب تابلو، نگهداری حریم، پاک سازی اب‌راه ها و عملیات نگهداری زمستانی راه‌ها را انجام دهد و بودجه‌های مربوط به عملیات سازه‌ای و کارهای سنگین‌تر به اداره کل‌های راه و شهرسازی ابلاغ اعتبار شود و از طریق همین ها انجام شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: امیدوارم با همکاری همه مدیران کل راه و شهرسازی این انتقال با آرامش انجام شود و عملیات راهداری زمستانی بدون وقفه انجام پذیرد.