شناسهٔ خبر: 25809 - سرویس ریلی

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه خط راه‌آهن لرستان مطرح کرد:

پروژه ۱۱۴ کیلومتری راه‌آهن خرم‌آباد-دورود از پروژه‌های مهم دولت و کشور است/ تملک۸۰ درصد اراضی طول مسیر/ ساخت ایستگاه مسافری در داخل خرم‌آباد/ تاکید بر تامین رفاه حال شهروندان

آخوندي درجمع وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد -دورود از پیشرفت فیزیکی این پروژه در مسیری صعب العبور و کوهستانی ابراز رضایت کرد و گفت: این مسیر ۱۱۴ کیلومتری راه‌آهن جدید است به طوری که در دولت تدبیر و امید و در سال ۹۳ آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در جریان بازدید از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد -دورود که بعداز ظهر امروز (پنج شنبه) صورت گرفت، در خصوص روند پیشرفت فیزیکی این پروژه گفت: این پروژه یکی از پرژه‌های ریلی مهم وزارت راه و شهرسازی است که منجر به توسعه شبکه ریلی و اتصال خرم‌آباد به دورود می‌شود.

وی با اعلام این که این مسیر ۱۱۴ کیلومتری راه‌آهن جدید است و در سال ۹۳ و در دولت تدبیر و امید شروع شده، گفت: مسیر عبور این پروژه منطقه کوهستانی بسیار صعب‌العبوری است و به همین دلیل تونل‌های زیاد و پل‌های متعددی در روند اجرای این پروژه عملیاتی می‌شود.

آخوندی ادامه داد: حدود ۱۳ کیلومتر تونل در این پروژه به کار گرفته شده است و یک تونل پیوسته ۴۶۰۰ متری و یک تونل پیوسته ۳۸۰۰ متری دیگر که هر دو به مرحله حفاری رسیده‌اند، و سرجمع حدود ۴۰۰۰ متر پل نیز در این پروژه تاسیس شده است؛ لذا پروژه فنی بسیار پیچیده‌ای است که خوشبختانه روند رو به رشدی را طی می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که تا این لحظه موفق به تملک ۸۰ درصد اراضی در مسیر راه آهن دورود – خرم آباد شده‌ایم گفت: حفاری تونل و زیرسازی پل‌ها در حال حاضر روند خوبی را طی می‌کند.

وی با بیان این که شخصا معتقد هستم امکان دسترسی مردم به ریل بسیار حایز اهمیت است توضیح داد: با استاندار محترم به توافق رسیدیم تا ایستگاه مسافری برای رفاه حال مردم در داخل خرم‌آباد ساخته  شود. امیدوارم با کمک مشاور طرح جامع شهر بتوانیم ایستگاه مسافری در خرم‌آباد داشته باشیم.   

آخوندی با بیان این که کار ساخت ایستگاه در داخل شهر و تملک اراضی سخت و پرهزینه خواهد بود گفت: با این حال رفاه حال مردم ارزش انجام این کار را دارد.

آخوزیر راه و شهرسازی با توضیح این که این خط راه‌آهن می‌تواند کمک زیادی در جهت توسعه لرستان داشته باشد افزود: علیرعم همه تنگناهای مالی پروژه باقی مسیر خود را با سرعت طی خواهد کرد و ما توانسته‌ایم بخشی از مطالبات پیمانکاران را از محل فروش سهام پرداخت کنیم و باقی آن را از طریق فروش اسناد خزانه پرداخت خواهیم کرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی در این پروژه چیزی حدود ۱۲۰۰ نفر نیروی انسانی و ۶۰۰ دستگاه در حال کار فعالیت هستند و ساخت و تکمیل آن موجب برکت برای مردم استان لرستان خواهد بود.