شناسهٔ خبر: 25850 - سرویس استان‌ها

تخصیص اعتبارات توازن منطقه‌ای؛ راهگشای حمل و نقل آذربایجان‌غربی

جلسه مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور خواستار تخصیص اعتبارات تعادل و توازن منطقه‌ای به صورت ویژه برای آذربایجان‌غربی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، داریوش نصر در جلسه بررسی مسائل، مشكلات، ظرفیت و مزیت‌های نسبی شهرستان خوی كه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی استان، جبران عقب ماندگی توسعه منطقه و هزینه‌های بالای ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درخواست تخصیص اعتبارات تعادل و توازن منطقه‌ای به صورت ویژه برای آذربایجان‌غربی را داریم.

وی، وجود پنج پایانه مرزی استان و ۹۶۷ كیلومتر مرز مشترك  آذربایجان‌غربی با سه كشور را از بارزترین فرصت‌های طلایی توسعه منطقه برشمرد و گفت: ساخت و توسعه راه‌های استاندارد علاوه بر كاهش آمار تصادفات جاده‌ای بر پیشرفت و بالندگی اقتصاد استان اثربخش خواهد بود.

مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی همچنین خواستار اعمال ماده ۲۱۵ در روند اجرای طرح ساخت و توسعه محور خوی- رازی شد و تصریح كرد: مقدمات ورود سرمایه گذار بومی برای احداث بزرگراه خوی- قطور- رازی فراهم شده و اعمال ماده ۲۱۵ در این محور به شكل ویژه بسیار راهگشا خواهد بود.

نصر یادآور شد: در حال حاضر طرح تعریض و تبدیل راه فرعی خوی- قطور- رازی به راه اصلی اجرا می‌شود.

این مقام مسئول افزود: ساخت بزرگراه خوی- قطور- رازی با توجه به اجرای راه گذر غرب كشور؛ ایوواغلی به ماه شهر  و  توسعه پایانه مرزی رازی توجیه اقتصادی دارد.

مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص روند ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهر خوی تصریح كرد: این پروژه ۷۶ درصد پیشرفت اجرایی دارد و تا به امروز ۲۱۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

نصر ادامه داد: برای تكمیل بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهر خوی، ۱۳۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

جلسه بررسی مسائل، مشكلات، ظرفیت و مزیت‌های نسبی شهرستان خوی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی، استاندار آذربایجان‌غربی، مدیركل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در محل فرمانداری شهرستان خوی برگزار شد.

بازدید از محور خوی- قطور- رازی از دیگر برنامه‌های سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور بود.