شناسهٔ خبر: 25976 - سرویس استان‌ها

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی تهران خبر داد:

ضرورت مدیریت زمان سفر و تغییر فرهنگ سفر تهرانی‌ها

ذکریا صفرزاده مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی تهران از ضرورت تغییر نگاه مردم به مقوله سفر و گردشگری به خصوص در بازه‌های زمانی کوتاه مدت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، ذکریا صفرزاده مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به ترافیک‌های پرحجم و طولانی محورهای خروجی استان تهران در تعطیلات پایانی هفته‌های تابستانی گفت: همشهریان تهرانی می‌بایست قبل از سفر از وضعیت محورهای خروجی استان تهران با استفاده از سامانه ۱۴۱ و یا تماس با مرکز مدیریت راه‌های کشور و یا مرکز مدیریت راه‌های استان تهران به شماره ۷۷۹۰۹۰۸۰ آگاه شوند و زمان مناسبی برای سفر اتخاذ کنند.

وی با اشاره به این مطلب که رسانه‌ها نیز در این راستا می‌بایست با آگاهی بخشی سریعتر و بیشتر به تغییر دیدگاه سفر هموطنان کمک کنند، گفت: ارزش بالای زمین در استان تهران و استان‌های شمالی کشور، وضعیت خاص زیست محیطی نوار شمالی کشور به دلیل کوچک بودن این کمربند سبز و همچنین قیمت بالای ساخت هر کیلومتر آزادراه در مسیرهای کوهستانی عملاً ساخت مسیرهای جدید را بسیار سخت کرده است، لذا شایسته است با توجه به افزایش میزان خودرو به خصوص در شهر تهران، شهروندان با اطلاع کامل و برنامه ریزی مناسب اقدام به سفر کنند و حتماٌ هشدارهای پلیس و راهداران را جدی بگیرند.

صفرزاده همچنین از هموطنان خواست تا با توجه کامل به شرایط یک سفر تابستانی ایمن اعم از آمادگی وسایل نقلیه و آگاهی از شرایط فنی و سرمایشی ماشین شخصی خود، سفری خاطره انگیز برای خانواده‌هایشان به ارمغان آورند.

صفرزاده افزود: کوتاه بودن تعطیلات آخر هفته موجب می‌شود در مورد مقاطعی از تعطیلات چند روزه و متصل به هم که در تقویم واقع می‌شود شمار زیادی از مردم تصمیم به سفر به نقاط پرجاذبه بگیرند که مشکلات متعددی مثل ترافیک سنگین در جاده‌ها و فشار زیاد و مقطعی به امکانات گردشگری خاص ایجاد می‌کند.

وی افزود نظام کنونی تعطیلات در کشور نیازمند بازنگری و اصلاح است اگرچه مردم نیز می‌بایست دقت کنند و از همزمانی سفر خودداری کنند.

لازم به ذکر است طرح تابستانی سفرها و تعامل پلیس راه، راهداری، امداد و نجات و اورژانس و سایر دستگاه‌های ذی مدخل در مباحث ایمنی سفر از ۱۵ تیرماه شروع شده و مطابق با برنامه‌های هر ساله تا سوم مهر ماه ادامه خواهد داشت.