شناسهٔ خبر: 25984 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان خبر داد:

زیرسازی ۱۸ کیلومتر از محور هندیجان - ماهشهر در خوزستان

آسفالت رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان استان خوزستان گفت: عملیات اجرایی خاک‌ریزی و زیرسازی ۱۸ کیلومتر دیگر از پروژه چهارخطه کردن محور هندیجان به ماهشهر انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، حجت اله ابوعلی گفت: محور هندیجان به ماهشهر بخشی از اتوبان خلیج فارس است که تکمیل عملیات چهارخطه کردن این مسیر سهم عمده‌ای در کاهش تصادفات جاده‌ای خواهد داشت.

وی گفت: طول این مسیر ۷۵ کیلومتر است که ۴۴ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی هندیجان قرار گرفته و تاکنون ۲۲ کیلومتر آن به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک رفته است.

ابوعلی افزود: عملیات زیرسازی ۱۸ کیلومتر دیگر آن به طور کامل به انجام رسیده و ۸۰ درصد ابینه‌های این مسیر احداث شده است. وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود کار تکمیل ابینه‌های این بخش از مسیر تا شهریور امسال انجام پذیرفته و با آغاز عملیات بیس ریزی و آسفالت تا پایان امسال شاهد بهره‌برداری ۱۸ کیلومتر دیگر از این مسیر پرتردد باشیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان گفت: اعتبار این پروژه ۴۵۰ میلیارد ریال است و تسریع در تخصیص اعتبار به تکمیل هر چه سریعتر آن کمک خواهد کرد.

وی افزود: اصلاح نقاط حادثه خیز این مسیر نیز از اولویت‌های این اداره است و پیگیری لازم برای تخصیص اعتبار برای اصلاح این قسمت‌ها در حال انجام است.

شهرستان هندیجان با جمعیت ۴۵ هزار نفر در جنوب خوزستان و در کنار خلیج فارس واقع است.