شناسهٔ خبر: 26006 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تشریح کرد:

خط کشی ۲۰۰۰ کیلومتر از راه‌های کرمانشاه/ نصب ۱۰ کیلومتر نیوجرسی مفصلی و لولایی/ اجرای عملیات به منظور ارتقای ایمنی راه‌ها تا پایان سال ۹۵

 عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه جزییات اقدامات راهداری استان را در صورت تامین اعتبار و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی استان تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، عبدالله بهادری گفت: در صورت تامین اعتبار با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی استان، اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، از آغاز فصل تابستان امسال تاکنون ضمن اجرای عملیات روکش با هزینه معادل ۵۰۰  میلیون تومان، بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و بزرگراهی را خط کشی کرده است و این در حالی است که در صورت تامین اعتبار ۵ میلیارد تومانی تا پایان سال ۹۵، برنامه خط کشی ۲۰۰۰ کیلومتر دیگر از راه‌های حوزه استان را در دستور کار قرار دارد.

بهادری در ادامه تصریح کرد: عملیات نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی لولایی در محور سرد سیر سر میل در مسیر بزرگراه کربلا به گردنه پاتاق هم به پایان رسید و البته این عملیات تا مسیر سرخه دیزه در طول گردنه مذکور تا ابتدای سر پل ذهاب ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این عملیات تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان هزینه داشته و در صورت تامین اعتبار ۲ میلیارد تومانی، نصب نیوجرسی در ۱۰ کیلومتر از راه‌های استان تا پایان سال انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در پایان به برنامه‌ریزی برای روشنایی ۲۰ نقطه حادثه خیز، نصب ۵۰۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی، تعمیر و نصب چراغ های چشمک زن، نصب ۳۰۰۰ عدد تابلوی انتظامی و اخطاری، تهیه و نصب تجهیزات ایمنی، نظیر سرعت گیر، چشم گربه‌ای، سیلندر ترافیکی، بازتاب و ... در برنامه ایمنی راه‌های استان در زمان باقی مانده سال ۹۵ اشاره کرد.

گفتنی است اجرای عملیات مذکور هم نیازمند تامین اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان است.

اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در سال ۹۴ در حوزه راهداری با آسفالت ۳۱۹ کیلومتر راه، ۶۰۰۰ کیلومتر خط کشی، نصب ۴۰ کیلومتر نیوجرسی مفصلی و لولایی، حذف ۱۶ نقطه حادثه ساز، در کنار دیگر عملیات‌های این حوزه با کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به سال‌های گذشته، کارنامه قابل قبولی را همچون دیگر حوزه‌ها ارائه کرده است.