شناسهٔ خبر: 26020 - سرویس استان‌ها

نشست مدیركل دبیرخانه شورایعالی شهرسازی با كارشناسان حوزه شهرسازی اداره كل راه و شهرسازی یزد

نشست مدیركل دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری بازدیدی از حوزه شهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی استان یزد، بعمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان یزد، در این بازدید ضمن آشنایی مستقیم با امكانات و وضعیت نیروی انسانی حوزه شهرسازی و معماری، نشستی صمیمانه با كارشناسان و روسای ادارت حوزه مذكور، تشكیل شد.

در این نشست هر یك از كارشناسان نسبت به ارائه مسائل و چالش‌ها و پیشنهادات مرتبط با حوزه اقدام كردند كه مهمترین مسائل مطرح شده شامل چالش‌ها و مسائل مرتبط با كمیسیون ماده پنج، كارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان، وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته و نامه‌ها و مكاتبات و اخطارهای صورت گرفته، وضعیت دوره‌های آموزشی تشكیل شده به پیشنهاد مدیریت شهرسازی و معماری، پیشنهاد تشكیل شورای فنی در حوزه شهرسازی و معماری است.

همچنین ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته، از تجربیات موفق حوزه شهرسازی و معماری اداره كل در تشكیل شورای فنی حوزه شهرسازی و معماری، تشكیل كمیته حریم، تشكیل برنامه منظم جلسات و كارگروه زیربنایی استان، پیشنهاد تفویض اختیار تصویب طرح‌های توسعه شهری شهرهای با جمعیت كمتر از یكصد هزار نفر به استان‌ها، لزوم تمركز زدایی از اقدامات مرتبط با طرح‌ها، لزوم هماهنگی و در نظرگیری پیشنهادات استان‌ها در طرح‌های توسعه شهری ارائه شد.

در پایان، دكتر مقدم به بیان تجربیات و نقطه نظرات مرتبط و پاسخگویی به سوالات كارشناسان حوزه پرداخته و توضیحات مفصل و مبسوطی را در این زمینه ارائه کرد.