شناسهٔ خبر: 26129 - سرویس بنادر و دریانوردی

بازدید از بندر چمخاله گیلان و مجتمع بندری انزلی

حمایت سازمان بنادر از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری دریایی

بندر انزلی عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر در بازدید میدانی خود از طرح های توسعه ای بندر انزلی گفته است که گردشگری دریایی از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی است و سازمان از سرمایه گذاری دراین بخش حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نور الدین علی آبادی عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر به همراه هیات همراه از تاسیسا ت بندری و پروژه های در دست ساخت بنادر گیلان، اسکله های جدید، موج شکن های جدید، محوطه ها، انبارها و سیلوها بازدید کردند.

 در این نشست حسین چراغی مدیر بنادر و دریانوردی استان گیلان به عملکرد بندر و ظرفیت های آن اشاره نمود و اظهار داشت: در بنادر گیلان دنبال رویکردهای جدیدی هستیم که یکی از آنها تغییر نوع حمل و نقل به حمل و نقل کانتینیری است و اولین محموله صادراتی که میوه سیب می باشد با کانتینیر از بندرانزلی صادر خواهد شد.

وی ساخت مجتمع گردشگری دریایی(مارینا) را رویکرد دیگر بنادر گیلان عنوان نمود و افزود: ساخت این مجتمع گردشگری دریایی در بندرانزلی بعنوان اولین مجتمع گردشگری در ایران می باشد و ظرفیت این سرمایه گذاری در بندر انزلی بسیار بالاست و این پروژه در مرحله فراخوان قرار دارد و بخش خصوصی با ورود در این بخش باد توجه به پتانسیل بالایی که در منطقه وجود دارد می تواند موفق باشد.

نورالدین علی آبادی نیز ضمن اظهار خرسندی از پیشرفت پروژه ها در بندرانزلی افزود: سعی و تلاش ما این است که مشکلات به حداقل برسد و پروژه ها در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه زیربنایی سازمان بنادر همچنین خاطر نشان کرد: گردشگری دریایی از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی است و از سرمایه گذاری دراین بخش حمایت می کند.

علی آبادی در سخنان خود به قدمت بندر انزلی و اهمیت این بندر در شمال و حوزه خزر اشاره نمود و اظهار امیدواری نمود تا توسعه و پیشرفت این بندر بیش از پیش سرعت گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان، علی آبادی عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و هیات همراه از بندر چمخاله گیلان بازدید و با  چگونگی ساخت و توسعه این بندر از نزدیک آشنا شد.