شناسهٔ خبر: 26139 - سرویس شرکت‌ها

اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

سفر وزیر راه و شهرسازی به لرستان/ اعلام پروژه‌های افتتاحی هفته دولت از سوی استان‌ها/ پیشرفت ۹۰ درصدی مسکن مهر زنجان/ وجود بیش از ۳ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی در آذربایجان شرقی

گزارش آخر هفته  سفر وزیر راه و شهرسازی به لرستان و بازدید از پروژه‌های عمرانی و فرودگاه این استان، اعلام پروژه‌های افتتاحی هفته دولت از سوی مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های کشور، پیشرفت ۹۰ درصدی مسکن مهر زنجان و همچنین وجود بیش از ۳ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی در آذربایجان شرقی از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش هفتگی اخبار استان‌ها تاپایان هفته جاری به شرح زیر است:

 

نام استان

اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

لرستان

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه « تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران استان لرستان از طریق اسناد خزانه پرداخت شده است» گفت: با توجه به اینکه مبلغ مطالبات باقی‌مانده پیمانکاران به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام شده است تلاش می‌کنیم در سال جاری با یک ابلاغ جدید درهر هفته به تدریج کل مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از آزادراه خرم‌‌آباد-اراک از پیمانکار پروژه خواست که با استفاده از نظر معماران ایرانی این آزادراه به یکی از زیباترین آزادراه‌های کشور تبدیل شود و در عین حال بر ارتقای ایمنی و ساخت مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی در این مسیر تاکید شود.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به تحویل تعدادی از واحدهای مسکن مهر به متقاضیان گفت: پیش‌بینی می‌شود سال ۹۶ زمان پایان یافتن این پرونده در استان کردستان باشد.

تهران

فرهاد نظری، مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی اعلام کرد، همزمان با روز ملی مشروطه (۱۴ مرداد)، میدان بهارستان به عنوان مکانی که نتیجه انقلاب مشروطه در آن رقم خورد، در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه واگذاری خانه‌های تاریخی شهر تهران به بخش‌خصوصی می‌تواند علاوه بر نگهداری سبب بهربرداری مالی از آن‌ها نیز شود، گفت: متاسفانه طی سال‌ها گذشته درحفظ ابنیه تاریخی کوتاهی‌هایی شده است.

کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، بر اساس دستورالعمل وزارتخانه، وظایف استان‌ها در چهارچوب پروژه‌های ملی، استانی و البته واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش غیردولتی مشخص شده است.

گیلان

فرماندار شهرستان آستارا گفت: با اتمام عملیات نقشه‌برداری و آماده شدن نقشه‌‌‌‌های ارزیابی و اخذ تمامی مجوزهای لازم ، عملیات اجرای دو کیلومتر خط‌‌‌آهن از رودخانه مرزی آستاراچای جمهوری آذربایجان تا پایانه بار در خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

مازندران

مدیركل راه و شهرسازی مازندران از تصویب و ابلاغ طرح توسعه و عمران (جامع) شهر كیاسر در مرداد ماه امسال خبر داد.

ایرانشهر

مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: سیلاب چند روز گذشته در جنوب استان بیش از ۶۶۰ میلیارد ریال به راه‌های منطقه خسارت وارد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: ۲۴ پروژه عمرانی راه و شهرسازی همزمان با هفته دولت در حوزه جنوب استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

ایلام

در بازدید نماینده حوضه جنوبی استان ایلام به همراه مدیركل راه و شهرسازی استان و فرماندار شهرستان دهلران از محورهای ارتباطی بخش زرین آباد شهرستان دهلران پی‌گیری تامین اعتبار ادامه عملیات اجرایی مسیر جدید زرین آباد- دهلران(چم سرخ- حاضر میر) و تكمیل پل روستای خربزان این بخش در دستور كار قرار گرفت.

همدان

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از رفع تصرف ۱۵۰ هزار و ۸۵۹ متر مربع از اراضی دولتی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان همدان از عملكرد راهداری در چهار ماهه اول سال ۹۵ خبر داد.

مدیركل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۳۶ طرح راه و شهرسازی استان همدان در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در چارچوب هماهنگی که با همکاری و مساعدت بانک مسکن درباره کاهش نرخ سود تسهیلات انجام شد، نرخ سود تسهیلات طرح مسکن مهر به ۴ درصد کاهش پیدا کرده است، در صورتی که نرخ سود تسهیلات طرح مسکن مهر برای مراکز استان‌ها برابر ضوابط جاری هفت درصد در نظر گرفته شده بود.

خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به کسب رتبه سوم توسط این اداره کل در حوزه مدیریت املاک و حقوقی سطح کشور گفت: سال گذشته بیش از ۱۱۰ هکتار از اراضی ملی استان در قالب ۶۰ فقره پرونده تخلفی رفع تصرف شد.

کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در بررسی طرح‌های مورد نظر در سطح استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد نخستین استانی است که درآن طرح مقاوم‌سازی و پیشگیری علاوه بر بازسازی بافت فرسوده در حال مطالعه و اجراست و ۲۴۰ هکتار بافت فرسوده در مجموع در سه شهر گچساران، یاسوج و دهدشت وجود دارد که بازسازی آنها درحال انجام است.

خراسان جنوبی

از ۳۱ هزار واحد مسكن مهر خراسان جنوبی تاكنون ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد تحویل متقاضیان شده و از این تعداد ۲۷ هزار واحد فروش اقساطی و در مجموع ۲۸۰۰ واحد باقیمانده كه در هفته دولت ۷۵۰ واحد دیگر افتتاح و مابقی واحدهای مسكن مهر نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

گلستان

دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده استان گلستان از پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی كار مرمت خانه تاریخی كبیر گرگان خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در تلاشیم تا پایان سال۹۵ این عملیات را به اتمام برسانیم.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی در هفته دولت خبر داد.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با انتقاد از شهرفروشی و فروش‌تراکم توسط شهرداری در کلان‌شهرهای ایران تغییر رویکرد و بازنگری در طرح‌های جامع را کلید حل بخشی از مسایل شهرسازی شهرها عنوان کرد.

آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با اشاره سکونتگاه‌های غیررسمی استان گفت: مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی استان که شناسایی شده ۳ هزار و ۵۶۴ هکتار است که ۷ درصد از سکونتگاه‌های غیررسمی کشور را تشکیل می‌دهد.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: انتظار می‌رود که انجمن صنفی انبوه‌سازان استان در حوزه سیاست‌گذاری‌های بخش مسکن ورود کند اما این انجمن بیشتر منافع صنفی خود را مدنظر قرار می‌دهد.

زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ساخت واحدهای مسکن مهر تحویل داده نشده دراستان زنجان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت کرده و تا پایان امسال پرونده مسکن مهر استان به طور کامل بسته می‌شود. همچنین یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل مسکن و شهرسازی زنجان نوسازی بافت فرسوده شهری است که با جدیت دنبال می‌شود.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با احداث باند دوم در حدود ۹۰ کیلومتر دیگر از راه‌ها، تمامی محورهای اصلی در استان قزوین چهارخطه خواهند شد که این بخش‌های باقیمانده نیز در حال احداث هستند.

بوشهر

مدیركل راه و شهرسازی استان بوشهر از احداث و بهسازی حدود ۳۵ كیلومتر بزرگراه با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد و یكصد و بیست میلیون تومان و ۶۶ كیلومتر راه‌های روستایی استان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.