شناسهٔ خبر: 26206 - سرویس هوایی

گزارش وضعیت یکی از فرودگاه‌های پایلوت کشور؛

اعزام و پذیرش ۴۰ هزار مسافر با ۲۶۸ پرواز در فرودگاه مشهد/ توضیح در خصوص تاخیر پرواز برخی ایرلاین‌ها

فرودگاه مشهد ‌در آستانه میلاد امام‌ هشتم شیعبان، فرودگاه مشهد در شرایط پیک و اوج پروازهاست و در روز جمعه ۲۲ مردادماه ۹۵ بالغ بر ۲۶۸ بار در این فرودگاه نشست و برخاست انجام شده است و حدود ۴۰هزار مسافر بدون هیچ مشکلی اعزام و پذیرش شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، در توضیحاتی ضمن ارایه آخرین آمار مربوط به جابجایی مسافران در آستانه تولد امام هشتم شیعیان در خصوص تاخیر پروازی روز جمعه در این فرودگاه  توضیحاتی را ارایه داده است.

بر اساس این گزارش فرودگاه مشهد هم اکنون در شرایط پیک و اوج پروازهاست و در روز جمعه ۲۲ مردادماه ۹۵ بالغ بر ۲۶۸ پرواز در این فرودگاه نشست و برخاست داشته اند و حدود ۴۰هزار مسافر بدون هیچ مشکلی اعزام و پذیرش شده اند.

 در خصوص تاخیر در پرواز روز جمعه ۲۲ مرداد ماه شرکت هواپیمایی آتا؛ باید گفت رئیس ایستگاه این هواپیمایی موظف به اعلام پیامکی تاخیر، حضور در جمع مسافرین، ارایه ی خدمات و پاسخگویی صریح در خصوص علل تاخیر بوجود آمده بوده که متاسفانه در این مورد کوتاهی کرده است در حالی که از بدو تاخیر فرودگاه مشهد در حال مدیریت این مشکل بوده است و مسافران این پرواز را با رایزنی و هماهنگی با سایر شرکت های هواپیمایی، به مقصد پروازی اعزام می نمایند.

محمد باقر قاسم زاده مدیر کل فرودگاه های استان نیز از ساعت ۱۷:۰۰ در ترمینال پروازهای داخلی حاضر شده و مدیریت انتقال مسافرین را در دفتر مدیریت ترمینال بر عهده گرفتند . این در حالیست که با توجه به ایام پر برکت دهه ی کرامت و در آستانه ی میلاد امام رضا ع هم اکنون فرودگاه مشهد در شرایط پیک و اوج پروازهاست.

مدیران فرودگاه مشهد بطور شبانه روزی در محوطه فرودگاهی حضور میدانی دارند و در حال نظارت بر عملکرد کارکنان و شرکت های هواپیمایی هستند. لذا قصور عوامل یک شرکت هواپیمایی در برخورد با مسافرین را نباید از چشم مدیران زحمتکش و متعهد فرودگاه مشهد دید، و نباید بدون آگاهی از شرایط موجود، اظهار نظرهای شتابزده و غیر منصفانه به اذهان عمومی ارایه داد.

فرودگاه مشهد بعنوان یکی از ۲ فرودگاه پایلوت کشور، با توسعه  زير ساخت ها و تخصيص امكانات و تجهيزات فرودگاهی نظير بهره برداری از دستگاه هاي واك وي، توسعه و گسترش فضای ترمينال ها، اتصال ترمينال داخلی به ايستگاه قطار شهری، افزايش كانترهای پروازی به ۳۰ كانتر، تفکیک ترمینال های ورودی و خروجی خارجی، ساماندهی پارکینگ ها، استقرار جایگاه پاسخگویی طرح مهمان نوازی فرودگاهی، بهینه سازی سرویس های بهداشتی، توسعه و تجهیز نمازخانه ها، و اقداماتی از این قبیل، گام بلندی برای ارایه ی خدمات مطلوب به مسافرین و زائرین برداشته است؛ و سالانه پذیرای ۹ میلیون مسافر است.

روزانه حدود ۲۲۰ پرواز و در ایام خاص و مناسبتی بالغ بر ۲۵۰ پرواز در فرودگاه مشهد انجام می شود.

در زمینه رعایت حقوق مسافرین و مشتریان فرودگاهی نیز مدیران فرودگاه مشهد همواره با برگزاری جلسات متعدد و هماهنگی با روسای ایستگاه شرکت های هواپیمایی، این موضوع را به  مدیران متذکر شده اند که نسبت به سرویس دهی مطلوب به مسافرین و برخورد شایسته و پاسخگویی شفاف در مواقع بروز نقص فنی، شرایط نامساعد جوی و سایر مواردیکه منجر به تاخیر پرواز می شود، اقدام نمایند.