شناسهٔ خبر: 26218 - سرویس استان‌ها

در جاده‌های استان البرز؛

سامانه‌های جدید کنترل هوشمند تخلفات رانندگی نصب و راه اندازی شد

دوربین سامانه‌های جدید کنترل هوشمند تخلف‌های رانندگی با قابلیت ثبت انواع تخلفات اعم از سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی، عبور و مرور وسایل نقلیه از باند غیرمجاز و ... در جاده‌های استان البرز نصب و راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز، سیدیعقوب میر کتولی، مدیر این اداره کل با اعلام این خبر افزود: به منظور بهره‌گیری از امکانات نوین حمل و نقل هوشمند در راستای افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات رانندگی، نصب دوربین‌های جدید کنترل تخلفات رانندگی در جاده‌های استان البرز که از اسفند سال گذشته آغازشده بود به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۹ دستگاه دوربین ثبت تخلفات هوشمند آزادراه تهران – کرج- قزوین نصب شده است، افزود: نسل جدید سامانه‌های كنترل هوشمند عبور و مرور جاده‌ای قابلیت ثبت انواع تخلفات رانندگی اعم از سرعت، سبقت غیرمجاز، عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی و رهگیری و ثبت همزمان تخلفات ۳۲ خودرو در حال حركت را به طور مجزا در یک محل دارا هستند.

میرکتولی تاكید كرد: همه سامانه‌های نصب شده، به صورت زنجیره‌ای عمل کرده و تخلفات ثبت شده در این سامانه‌ها بصورت آنلاین به مركز اجرائیات پلیس راه ارسال و ضمن صدور برگ جرائم، در پرونده متخلفین درج شده و در صورت ثبت تلفن همراه مالک خودرو در سیستم پلیس راهور، از طریق ارسال یک پیام كوتاه به مالک خودرو اطلاع رسانی می‌شود.

وی افزود: در ادامه این روند مکانیابی برای نصب این سامانه‌ها در محور کرج- چالوس و ماهدشت – اشتهارد نیز انجام شده است و امید است در آینده این محورها هم مجهز به این سیستم‌ها شوند و با رعایت بیشتر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم، ایمنی تردد در جاده‌ها افزایش یابد.