به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روبط عمومی و امور بین الملل شرکت ساختوتوسعه زیربناهای حملونقل کشور علی نورزاد در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی و تنی چند از مسئولان از راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان اعلام کرد: این خط ریلی موجب کاهش ۱۳۸ کیلومتری طول مسیر میشود و زمان سفر را ۴۰ میلیون ساعت در سال کاهش می دهد و موجب کاهش ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه سفر در سال می شود و با بهره گیری از این مسیر سالانه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز در هزینه های سوانح و حوادث صرفه جویی می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی ما توسعه خطوط راهآهن سریعالسیر در کشور است و امیدوارم اجرایی شدن این راهآهن تجربه مفیدی برای ما در راهاندازی سایر خطوط پرسرعت باشد.
وی طول این مسیر را ۴۱۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: طول مسیر از تهران تا قم ۱۶۴ کیلومتر و از قم تا اصفهان ۲۴۴ کیلومتر است. مسیر راه آهن در کنار مسیر ریلی موجود از ایستگاه راه آهن تهران آغاز شده و پس از عبور از شهرستان قم و شهرهای نیزار، دلیجان، قرقچی، میمه، مورچه خورت به اصفهان منتهی میشود.
نورزاد اتصال دو قطب مهم گردشگری قم و اصفهان در کشور را ویژگی بارز این طرح ریلی عنوان و اضافه کرد: یکی از مهمترین مسایل در تسهیل گردشگری کشور ایمنی و سرعت جابهجایی مسافر است که احداث این راهآهن سریعالسیر گام بلندی در راستای دسترسی به این هدف خواهد بود.
وی یادآور شد: این خط آهن یکی از پروژههای مهم شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است و امیدواریم بتوانیم با همکاری طرف چینی این پروژه را در زمان معین و با کیفیت مناسب به پایان برسانیم.