شناسهٔ خبر: 26243 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل طرح و برنامه بانک مسکن خبر داد؛

استقبال عمومی از حساب پس انداز مسکن یکم/ رشد ۱۳۵ درصدی افتتاح حساب در تهران

محمد حسن مرادی مدیر طرح و برنامه بانک مسکن از استقبال مردم برای افتتاح حساب صندوق پس انداز یکم مسکن خبر داد و گفت: افتتاحیه روزانه ما در تهران ۱۳۵ درصد رشد داشته است که نشان می دهد تسهیلات بیشتر به قشر هدف خود نزدیک تر شده و شرایط آن مناسب تر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد حسن مرادی مدیر طرح و برنامه بانک مسکن درباره استقبال مردم از حساب صندوق پس انداز مسکن یکم گفت : تا هفتم مرداد حدود ۵۸ هزار و ۱۱۰ نفر در حساب صندوق پس انداز مسکن یکم افتتاح حساب داشتند.

وی درباره حساب صندوق پس انداز مسکن یکم گفت: بعد از اقدامات بانک برای گشایش شرایط افتتاح و کاهش نرخ سود تسهیلات؛ استقبال چشمگیری از حساب شد و مقایسه با سال گذشته حاکی از آن است که روند حساب های افتتاحی به بیش از دو برابر رسیده است و بانک در دو مقطع اقدام به کاهش نرخ سود از ۱۴ به ۱۳ درصد و از ابتدای تیر نیز ماه به ۱۱ درصد کرده است.  

وی افزود : در مقطع قبلی ما شاهد افزایش افتتاح حساب به میزان ۷۷ درصد بودیم و در مرحله دوم که نرخ سود به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد شاهد این بودیم که ورودی‌ها به میزان ۱۱۲ درصد افزایش پیدا کرد.

مرادی با اشاره به استقبال تهرانی‌ها از صندوق پس‌انداز یکم تاکید کرد: افتتاحیه روزانه ما در تهران ۱۳۵ درصد رشد داشته است که نشان می دهد تسهیلات بیشتر به قشر هدف خود نزدیک تر شده و شرایط آن مناسب تر شده است.

وی تاکید کرد: ۱۸ خرداد ۹۴ طرح حساب صندوق پس انداز یکم کلید خورد و در ماه اول ۶ هزار و ۵۰۰ نفر افتتاح حساب داشتیم و با توجه به اینکه برای بهره مندی از تسهیلات یک سال باید بگذرد اواخر خرداد افرادی که ابتدا سپرده گذاری کردند می توانستند دریافت کنند.

مرادی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: ما هرچه از تاریخ شروع حساب فاصله بگیریم کسانی که از حساب صندوق پس انداز یکم استفاده می کنند بیشتر خواهد شد.

وی افزود: پارسال ۳۵ هزار و ۷۵۷ فقره جذب سپرده داشتیم و در ۴ ماه امسال ۲۲ هزار نفر افتتاح حساب کردند که اگر بخواهیم با ماه های قبل مقایسه کنیم استقبال بیشتر شده است.

مرادی ادامه داد: بانک مسکن، سبد متنوعی از تسهیلات را ارائه می کند و صندوق پس انداز مسکن جوانان که برنامه بلندمدت ۱۵ ساله است و از سال ۵ به بعد امکان دریافت تسهیلات وجود دارد و سقف تسهیلات کمتر خواهد بود، همچنین صندوق های عادی و صندوق پس انداز مسکن یکم را داریم که در تمامی انواع صندوق ها باتوجه به اینکه مبتنی بر پس انداز است باید سپرده گذاری در بانک صورت گیرد.

وی ادامه داد : تسهیلات دیگری هم برای افرادی که می خواهند به سرعت از تسهیلات استفاده کنند، داریم که با خرید و ارائه گواهی سپرده ممتاز از طریق کارگزاری‌ها و فرابورسی و شعب بانک مسکن می‌توانند اقدام کنند و اگر خودشان حساب داشتند می توانند اوراق را به بانک ارائه دهند.

مرادی ادامه داد: کسانی که زمان برای آنان مهم است می توانند از اوراق استفاده کنند اما قیمت تمام شده برای آنان بیشتر است و هزینه ان تا اوراق خریداری شود با نرخ سود تسهیلاتی که به بانک پرداخت می کنند ۱۷، ۵ درصد است در حالی که در صندوق پس انداز مسکن یکم ۱۱ درصد است. /