شناسهٔ خبر: 26247 - سرویس استان‌ها

آغاز عملیات روکش آسفالت محورهای خراسان رضوی

آسفالت رییس اداره راه و شهرسازی کاشمر خراسان رضوی از شروع عملیات روکش آسفالت محور کاشمر - نیشابور خبر داد، این در حالیست که به گفته مسؤول نمایندگی راه و شهرسازی صالح‌آباد عملیات اجرایی روکش آسفالت راه صالح‌آباد - تربت جام آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، غلامرضا ابراهیمی با اعلام این خبر افزود: این عملیات به طول ۱۳ کیلومتر و عرض ۶ متر و ضخامت ۴ سانتیمتر از محل اعتبارات داخلی اداره راه و شهرسازی کاشمر اجرا می‌شود.   

وی ادامه داد: این پروژه با احتساب سهمیه قیر مشارکتی وزارت راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دست اجرا است.   

رییس اداره راه و شهرسازی کاشمر اضافه کرد: با توجه به اینکه محور مذکور تنها گذرگاه عبور کاشمر به ریوش و شهرستان نیشابور است و به لحاظ کوهستانی بودن و وجود گردنه در محور مذکور و تردد بسیار بالای روستاییان، کشاورزان و مسافران به ویژه دانشجویان دانشگاه‌های نیشابور و کاشمر، دارای اهمیت بالایی است. 

علی‌اصغر کرباسی مسؤول نمایندگی راه و شهرسازی صالح‌آباد نیز در ارتباط با عملیات اجرایی روکش آسفالت راه صالح‌آباد - تربت جام گفت: اجرای روکش آسفالت این محور با آسفالت گرم با ضخامت ۵ سانتی‌متر و عرض ۶ متر شروع شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه آسفالت راه مواصلاتی صالح‌آباد به تربت‌جام قدیمی بوده و در طی این چند سال هم فقط مرمت و لکه‌گیری شده است، این اداره اقدام به نوسازی آسفالت این محور از نوع گرم نموده است. 

مسؤول نمایندگی راه و شهرسازی صالح‌آباد ادامه داد: اجرای این عملیات از محل تأمین قیرهای مشارکتی اختصاص یافته از سوی وزارت راه و شهرسازی و به همت راهداران اداره راه و شهرسازی صالح آباد صورت گرفته است.