شناسهٔ خبر: 26334 - سرویس استان‌ها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان خبر داد:

ثبت بیش از ۴ میلیون ۳۲۵هزار تردد در شبکه راه‌های حوزه شهرستان ملایر

نصرت الله حیدری مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان از تردد حدود چهار میلیون و ۳۲۵ هزار و ۷۵۰ تردد در سه ماهه نخست امسال که حاکی از ۱۰ درصد افزایش تردد در شبکه راه‌های حوزه شهرستان ملایر نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، نصرت الله حیدری، در جمع خبرنگاران شهرستان ملایر به مناسبت روز خبرنگار گفت: در کل محورهای استان در سه ماهه نخست امسال بیش از ۲۵ میلیون تردد صورت گرفته است که در سطح استان نیز شاهد رشد ۱۳ و نیم درصدی ترددها هستیم.

وی افزود: ملایر علاوه بر شرایط مناسب اقتصادی و کشاورزی؛ با وجود دانشگاه‌ها موقعیت اجتماعی و فرهنگی مناسبی دارد که  این خود عامل افزایش ترددها است و همانطور که از آمار ترددها مشخص است شهرستان ملایر بعد از مرکز استان بیشترین تردد ناوگان عمومی را دارد که این نشان از رونق وضعیت اقتصادی این شهرستان است.

وی به بیان وضعیت حمل و نقل این شهرستان اشاره کرد و افزود: سهم شهرستان ملایر در جابجایی بار و مسافر استان همدان به ترتیب ۱۵ و ۱۰ درصد است و در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه شاهد رونق حمل و نقل و ترددها در این شهرستان هستیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان همدان از کاهش ۱۰ درصدی کشته‌ها در راه‌های برون شهری و روستایی استان همدان در سه ماهه اول امسال خبر داد و بیان کرد: در سه ماه امسال با توجه به کاهش ۱۵ درصدی میزان تلفات در استان همدان، رتبه نهم را در کاهش تلفات در سطح کشور داریم.

حیدری به وضعیت مناسب مجتمع‎های بین راهی واقع در محورهای شهرستان ملایر اشاره کرد کرد و گفت: در محورهای این شهرستان  پنج مجتمع خدمات رفاهی در حال فعالیت است و سه مجتمع نیز در دست ساخت قرار دارد.

در ادامه این گفتگو اسماعیل صفوی زاده، نماینده اداره کل در شهرستان ملایر نیز گفت: از مردادماه سال گذشته تاکنون، ۵۷ هزار سفر با ۶۹۰ هزارو ۶۱۲ مسافر در بخش حمل و نقل این شهرستان انجام شده است.

وی بیان داشت: در راستای احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی، هم اکنون یک مجتمع بین راهی در محور ملایر به جوکار با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال احداث است که زمینه اشتغال ۳۰ نفر را به طور مستقیم فراهم خواهد کرد.

نماینده  اداره کل در شهرستان ملایر گفت: اجرای طرح ایمن‌سازی در مدارس با زیر پوشش بردن  ۱۳ مدرسه، طرح آموزش موتورسواران و توزیع کلاه ایمنی و سایر اقلام ترافیکی، هم چنین طرح آموزش میهمانداران اتوبوس‌ها در شهرستان اجرا شده است.

وی بیان کرد: ناوگان اتوبوسی با ورود ۱۲ دستگاه VIP نوسازی شده؛ صدور مجوز و فراهم‌سازی کلیه امکانات برای احداث پارکینک کامیون‌داران در نزدیکی بهشت هاجر نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته به شمار می‌رود.

صفوی زاده به صدور مجوز ۱۴۶۰ مورد کارت هوشمند برای رانندگان اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۱۰۰۰ مورد برای رانندگان تازه وارد صادر شده است. در بخش کالا نیز ۱۲۱ هزار و ۳۰۰ مورد سفر و یک میلیون و ۹۴۸ هزار تن کالا توسط فعالان عرصه حمل و نقل عمومی و تحت نظارت حمل و نقل و پایانه‌های شهرستان ملایر جابجا شده است.