شناسهٔ خبر: 26360 - سرویس جاده‌ای

رییس مرکز اجراییات پلیس راهور اعلام كرد:

برخورد با ٢میلیون و ١١ هزار راننده کامیون و تریلی متخلف/ ۴ درصد تخلفات رانندگی مربوط به ناوگان مسافربری است

فعالیت پلیس در جاده ها رییس مرکز اجراییات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: بیش از ١ میلیون و ٢٦٠ هزار تخلف ناوگان باربری(کامیون و تریلی) در چهار ماه امسال در حوزه برون شهری و جاده ای کنترل شدند که بیشترین تخلفات به ترتیب در استان های خوزستان، هرمزگان و مرکزی دیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، رییس مرکز اجراییات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: بیش از ١ میلیون و ٢٦٠ هزار تخلف ناوگان باربری(کامیون و تریلی) در چهار ماه امسال در حوزه برون شهری و جاده ای کنترل شدند که بیشترین تخلفات به ترتیب در استان های خوزستان، هرمزگان و مرکزی دیده شده است.

سرهنگ احمد کرمی اسد با اشاره به اینکه در حوزه درون شهری با ٧٦٠ هزار تخلف ناوگان باربری برخورد شده است، افزود: عمده برخوردها به ترتیب در استان های تهران، اصفهان و خوزستان بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع در بخش درون شهری و برون شهری، برخورد پلیس با ناوگان باربری، بالغ بر ٢ میلیون و ١١ هزار تخلف بوده است.

کرمی اسد ادامه داد: بیشترین تخلفی که ناوگان باربری انجام استفاده نکردن از کمربند ایمنی، تجاوز از سرعت مجاز و نقص فنی، بیشترین تخلفات ناوگان باربری در ٤ ماهه اول سال بوده است.

رییس مرکز اجراییات پلیس راهور نیروی انتظامی اضافه کرد: سهم تخلفات ناوگان باربری نسبت به تخلفات تمام وسایل نقلیه در چهار ماه امسال، ٦/٦ درصد بوده است، این درحالی است که سهم تخلفات ناوگان مسافربری (اتوبوس ها و مینی بوس ها) نسبت به کل وسایل نقلیه چهار درصد است.

کرمی اسد افزود: مقایسه این آمار با آمارهای گذشته نشان می دهد سهم تخلفات ناوگان باربری و مسافربری نسبت کل وسایل نقلیه، چه در جاده ها و چه در خیابان ها کمتر شده است و این نشانه بیشتر شدن نظارت و اشراف پلیس راهور برجاده ها است.