شناسهٔ خبر: 26372 - سرویس هوایی

رحمت‌اله مه‌آبادی:

صنعت فرودگاهی عینی‌ترین تجلی اقتصاد مقاومتی است/ فقط ۱۵ سال طلایی فرصت داریم تا سهم خود را از ترافیک هوایی بگیریم

رحمت الله مه آبادی مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی با بیان اینکه فقط ۱۵ سال طلايی فرصت داريم تا به عنوان قدرت اول منطقه سهم خودمان را از ترافیک هوایی به دست آوریم، گفت: در دهه ۲۰۳۰ رویداد بسیار مهمی در دنیا رخ می‌دهد، مبنی بر اینکه ترافیک بین‌المللی در کل جهان شرایط بدون رشدی را تجربه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران با اشاره به وضعیت کنونی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به صورت تخصصی٬ گفت: این شرکت از مهم‌ترین، پیچیده‌ترین، حساس‌ترین، تخصصی‌ترین و پرمسئولیت‌ترین شرکت‌های کشور است که نه تنها آسمان خاک ایران اسلامی٬ بلکه تمامی آب‌های ایران را تحت سیطره خود دارد و در واقع نقطه اتصال آسمان و زمین است.

وی با اشاره به خدمات گوناگونی که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ارایه می‌دهد، از حمایت‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام از صنعت فرودگاهی در راستای تدوین و گنجاندن مترقی‌ترین احکام تاریخ صنعت هوانوردی در برنامه پنجم توسعه کشور قدردانی کرد و گزارشی از روند پیاده‌سازی این احکام ارایه داد.

مه‌آبادی همچنین صنعت فرودگاهی را عینی‌ترین تجلی اقتصاد مقاومتی دانست که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و در مجمع تشخیص مصلحت نیز سیاست‌های آن به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به ۱۵سالی که از سوی ایکائو و سایر سازمان‌های هوانوردی جهان برای رقابت به منظور کسب جایگاه در ترافیک بین‌المللی دنیا تعیین شده‌است، گفت: در دهه ۲۰۳۰ رویداد بسیار مهمی در دنیا رخ می‌دهد، مبنی بر اینکه ترافیک بین‌المللی در کل جهان شرایط بدون رشدی را تجربه می‌کند و میزان عرضه و تقاضای ترافیک هوایی در این حوزه تقریبا به حالت مساوی می‌رسد. لذا ما فقط ۱۵ سال طلایی فرصت داریم تا به عنوان قدرت اول منطقه سهم خودمان را از ترافیک هوایی به دست آوریم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه به تشریح میزان پروازهای داخلی و عبوری از فضای کشور، ساختار آسمان کشور در افق ایران ۱۴۰۴، شبکه راه‌های هوایی، ایجاد مسیرهای موازی در فضای کشور، تاریخچه ساختار فضایی ایران، نقشه مسیرهای هوایی کشور پس از اجرای فاز نخست طرح ملی مدیریت آسمان ایران‌شهر و... پرداخت و توضیحات تخصصی درباره مشکلات و معضلاتی را که صنعت فرودگاهی ایران در حال حاضر با آن‌ها دست به گریبان است ارایه داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها، دو روز پیش  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه مدیران ارشد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به فرودگاه بین‌المللی مهرآباد رفته و از برج مراقبت و اپروچ آن بازدید کرد و پس از آن، بازدید از مرکز کنترل فضای کشور در دستور کار قرار گرفت.