شناسهٔ خبر: 26437 - سرویس هوایی

افتتاح انبارهای سردخانه و پردازش گمرک فرودگاه امام خمینی(ره)/ عزم ملی برای رفع نواقص شرکت شهر فرودگاهی

افتتاح طرح‌های ملی انبار سردخانه‌ای ۱۵۶۶ متری و انبار پردازش ۲۲۰۰ متری شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی فرودگاه امام خمینی(ره) با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در این آیین گفت: افتتاح این طرح ها در شرکت امام خمینی(ره) نشان دهنده یک عزم ملی برای همکاری و برطرف کردن نقص های موجود در عرصه های مختلف است.

«ولی آذروش» درباره سهم بازار ۹۷ درصدی شرکت انبارهای عمومی امام خمینی(ره) از بخش کارگو کشور (بار هوایی) ادامه داد: باید به کمک یکدیگر بویژه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، به دنبال احیای «جاده ابریشم هوایی» باشیم. دلیل دیگر اهمیت این موضوع، سهم ۳۸ درصدی ارزش افزوده کالاها به وسیله حمل ونقل هوایی است که از طرح های توجیهی پروژه های توسعه ای در فرودگاه امام خمینی(ره) به شمار می رود.

مدیر عامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران افزود: با ساخت سردخانه شرکت امام خمینی(ره)، امکان صادرات بهنگام هوایی برای کالاهای فسادپذیر مانند دارو و مواد اولیه آن، انواع میوه، گل و... فراهم شده و از این طریق در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، تلاش مناسبی برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است.

‌ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران ،آذروش با اشاره به اعتبار قریب به ۲۰ میلیارد ریالی این طرح‌های ملی، تاکید کرد: احداث سردخانه و انبار پردازش به عنوان حلقه‌های زنجیره تامین و صنعت لجستیک کشور، توانسته است رضایت‌مندی صاحبان کالا و ارباب‌رجوع را فراهم کند و با این گام، «اقدام و عمل» در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)، شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی امام‌خمینی(ره) به منصه ظهور رسیده است.