شناسهٔ خبر: 26455 - سرویس استان‌ها

آغاز اجرای روکش آسفالت و شانه‌سازی محور چخماق - باخرز در خراسان رضوی/ آغاز عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت ۴ کیلومتر راه روستایی

آسفالت رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان زاوه خراسان رضوی از آغاز عملیات اجرای روکش آسفالت و شانه‌سازی در محور اصلی چخماق - باخرز به طول ۲۵ کیلومتر خبر داد، این در حالیست که به گفته مسوول راه و شهرسازی شهرستان صالح‌آباد عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت ۴ کیلومتر از راه روستایی ممیزآب در حوزه استحفاظی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، حسین شیرمحمدیان با اعلام این خبر گفت: هم‌زمان با انجام عملیات روکش آسفالت محور چخماق - باخرز و به منظور افزایش ضریب ایمنی مسافران و کاربران جاده‌ای و به جهت حفاظت و جلوگیری از تخریب لبه آسفالت و همچنین رفع اختلاف سطح بین آسفالت و شانه راه، عملیات شانه‌سازی محور اصلی چخماق - باخرز به طول ۲۵ کیلومتر آغاز شد.

وی با اشاره به اهمیت شانه خاکی راه در افزایش ضریب ایمنی خودروهای عبوری، افزود: یکی از مسایل مهم و اساسی در ایمن‌سازی راه‌ها، ایجاد شانه‌های خاکی متناسب با درجه راه است که علاوه بر افزایش ضریب ایمنی در مواقع لزوم محلی برای توقف اضطراری و نهایتا کاهش سوانح و حوادث است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان زاوه با بیان اینکه عملیات شانه‌سازی این مسیر همزمان با اتمام روکش به پایان خواهد رسید، بیان کرد: با پایان یافتن این عملیات، شاهد ایمنی بیشتر این محور خواهیم بود و رانندگان با اطمینان بیشتری در این مسیر تردد خواهند کرد.

وی از احداث و تجهیز تعداد ۲ پارکینگ در حاشیه این محور و همزمان با انجام عملیات شانه‌سازی خبر داد و اضافه کرد: با احداث این ۲ پارکینگ مسافران این مسیر با ایمنی بیشتری نسبت به توقف و طی مسیر اقدام خواهند کرد.

شیرمحمدیان ادامه داد: با توجه به اینکه عامل جاده در کنار دو عامل انسان و وسیله نقلیه در وقوع تصادفات جاده‌ای نقش دارد، بنابراین ایمن‌سازی مطلوب و مناسب راه‌ها از طریق ایجاد شانه خاکی، اصلاح طرح هندسی راه، ایجاد رمپ‌های ورود و خروج و نصب انواع علایم و تجهیزات ایمنی راه‌ها، در کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای بسیار تاثیرگذار است.

علی اصغرکرباسی مسوول راه و شهرسازی شهرستان صالح‌آباد نیز در ارتباط با بهسازی و آسفالت راه روستایی ممیزآب گفت: اجرای این عملیات به طول ۴ کیلومتر و عرض زیرسازی ۷ متر از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استانی و به صورت پیمانی در حال اجرا است.

مسوول راه و شهرسازی صالح‌آباد اضافه کرد: درصددیم با تلاش همکارانمان در این اداره، در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری سال اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است بتوانیم در بهبود کیفیت راه روستاییان عزیز این منطقه اقدامات خوبی را انجام دهیم.