شناسهٔ خبر: 26459 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان:

تحقق شعار اقتصاد مقاومتی با احداث ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در هرمزگان

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: با احداث ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان امسال شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را با تدبیر و امید عملیاتی می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، غلامحسین شیری در نشست هم اندیشی با رسانه‌های استان هرمزگان با بیان اینکه برنامه خود را با توجه به حوزه فعالیت مجموعه و نیاز استان قرار داده است، افزود: فعالیت‌ها را بر اساس نیازهای مردم و رفع محرومیت از چهره استان هرمزگان پیش می‌بریم و اقدامات لازم را در همه حوزه‌های تحت وظایف خود را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به یکی از اقدامات مهم و بزرگ راه و شهرسازی در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و ایجاد روحیه امید در بین مردم را احداث ۱۰۰۰ کیلومتر راه و روستایی تا پایان امسال در استان عنوان کرد و افزود: من به عنوان سرباز نظام، وظیفه دارم کاری را که آغاز کرده‌ام به نتیجه مطلوب نیز برسانم در این راه نیز انتظار دارم رسانه‌ها به عنوان سرباز هدایت افکار عمومی نظاره‌گر عملکرد ما باشند و به ما کمک کنند در این راه موفق شویم.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: هرمزگان از نظر شاخص راه روستایی پائین است از این رو با بررسی‌های صورت گرفته اعلام کردیم تا پایان امسال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار هرمزگان باید از نعمت راه آسفالته بهره‌مند شوند از این رو کتاب راه روستایی که در آن وضعیت فعلی روستاها و اولویت بندی اجرای پروژه‌ها مشخص شده و در اختیار تمامی مسوولان قرار گرفته است.

وی بیان داشت: با اجرای طرح احداث ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی نسبت برخورداری استان از نظر این شاخص افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به گفته شیری، در اجرای این طرح از تمام امکانات موجود و با کمترین هزینه استفاده حداکثری صورت خواهد گرفت بطوریکه از ظرفیت موجود ماشین آلات ادارات راه و شهرسازی و دهیاری‌ها استفاده می‌شود که پس از اتمام زیرسازی‌ها که با این روش هزینه کمتری در پی خواهد داشت در اختیار ۱۹ پیمانکار جهت قیرپاشی و آسفتات قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: در اجرای آسفالت نیز با توافق‌هایی که صورت گرفته است هزینه‌های کمتری خرج اجرای پروژه می‌شود و در کنار آن کیفیت مطلوب نیز در آن لحاظ خواهد شد.

وی همچنین از مشوق‌های در نظر گرفته شده به دهیاران روستاها خبر داد و گفت: در اجرای آسفالت ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی چنانچه زیرسازی بیشتری صورت گیرد علاوه بر انجام تعهدات، آسفالت بیشتری در اختیار آن دهیاری قرار می‌گیرد.

به گفته شیری با انجام این کار علاوه بر آنکه در هزینه‌ها صرفه جویی شده زمینه را برای برخورداری بیشتر هرمزگان از راه آسفالته فراهم خواهد شد.