شناسهٔ خبر: 26466 - سرویس مسکن و شهرسازی

اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

اعلام پروژه‌های افتتاحی هفته دولت از سوی استان‌ها/ تشریح وضعیت مسکن مهر هر استان/ شناسایی ۱۷۷۱ هکتار بافت فرسوده در استان همدان/ آزاد سازی اراضی دولت در ایلام

گزارش آخر هفته اعلام پروژه‌های افتتاحی هفته دولت از سوی استان‌ها، تشریح وضعیت مسکن مهر هر استان، اعلام آخرین وضعیت بافت‌های فرسوده و طرح‌های بازآفرینی شهری، شناسایی و آزاد سازی اراضی دولتی و اعلام وضعیت‌ راه‌های در دست تاسیس از مهم‌تین اخبار استانی در هفته اخیر بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار استان ها در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

 

 

البرز

در مجموع حدود ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان البرز داریم که طرح بهسازی این مناطق به تصویب ستاد ملی بازآفرینی توسعه شهری رسیده است و دراین راستا عملیات اجرایی بخشی از این سکونتگاه‌ها نیز آغاز شده و مابقی در دست مطالعه است.

تا پایان امسال تمام واحدهای مسکن مهر متعلق به اداره کل راه و شهرسازی استان البرز تحویل داده می‌شوند.

البرز همجوار تهران است و به دلیل پایین‌تر بودن هزینه اجاره خانه و نیز داشتن هوای سالم‌تر حدود ۴۰ درصد کارکنان تهران کرج را سکونتگاه خود کرده‌اند و روزانه بین ۱۸۰ هزار تا ۲۲۰ هزار وسیله نقلیه در بزرگراه تهران کرج تردد می کنند.

گیلان

فرمانده یگان حفاظت اراضی ملی سازمان ملی زمین مسکن استان گیلان در تشریح عملکرد یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی گیلان در ۴ ماهه اول امسال گفت: بالغ بر ۵۵۲۷۵.۷ متر مربع از اراضی ملی استان گیلان به از ۵۵۶ میلیارد ریال رفع تصرف شد.

خوزستان

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ایذه استان خوزستان از واگذاری ۴۴۴ واحد مسکن مهر به متقاضیان این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس از رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی ملی پلاک ۲۲۰۵ خبر داد.

آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی گفت: در سال ۹۴ اعلام کردیم که از ۱۷ شهر استان پروژه مسکن مهر ۱۴ شهر تا مهر ماه سال ۹۵ تمام می شود و مسکن مهر سه شهر دیگر استان در ۶ماه اول سال ۹۶ تمام می‌شود و قابل افتتاح است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی درباره آخرین وضعیت بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری استان گفت: بافت‌های فرسوده استان به دلیل نبود زیر ساخت‌های مناسب برای احیا و ساخت و سازهایی که در گذشته انجام شده باعث شده بافت های فرسوده زیادی در استان به وجود بیاورد.

ایلام

۱۷۰۰ متر مربع از اراضی ملی شهر ایلام با حكم قضایی توسط یگان حفاظت از اراضی اداره كل راه و شهرسازی استان رفع تصرف شد.

خراسان جنوبی

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد جمعیت شهرها در بافت‌ها فرسوده مستقر هستند، گفت: تنها راهکار ساماندهی وضعیت مسکن شهرها بدون اینکه نیاز به احداث زیرساخت باشد استفاده از بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهرهاست.

زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ساخت واحدهای مسکن مهر تحویل داده نشده دراستان زنجان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت کرده و تا پایان امسال پرونده مسکن مهر استان به طور کامل بسته می‌شود. همچنین یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل مسکن و شهرسازی زنجان نوسازی بافت فرسوده شهری است که با جدیت دنبال می‌شود

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه راه‌های استان قزوین موقعیت استراتژیک ویژه و خاصی در کشور دارد ادامه داد: اکثر راه‌های اصلی سطح استان تبدیل به آزادراه و بزرگراه شده است.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل ترافیک باید به راه آهن روی آوریم افزود: در حال حاضر خط راه‌آهن قزوین- تهران در حال چهارخطه شدن است و پیشرفت زیر ساختی ۵۰ درصدی داشته است.

لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به اجرای ۱۲ پروژه ملی و۵۴ پروژه استانی راه گفت: ۲۰۰ پروژه راه روستایی در لرستان در دست ایجاد است و تا پایان امسال شاهد بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر راه جدید روستایی خواهیم بود.

همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: در هفته دولت امسال، آسفالت حدود ۴۳ کیلومتر از راه‌های روستایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان به افتتاح ۵۰۰ واحد مسکن مهر دراین استان طی هفته دولت اشاره کرد و گفت: درمجموع تعهدات این اداره کل درحوزه مسکن مهر ۳۷ هزار واحد بوده که تا پایان امسال درمجموع هزار واحد مسکن مهر در استان به بهره‌برداری می‌رسد. ۲۰۰۰ واحد درشهرهای زیر۲۵ هزار نفر که توسط بنیاد مسکن ساخته شده‌اند نیز بدون متقاضی هستند.

ایرانشهر

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: طرح احداث قطعه یک بزرگراه ایرانشهر-خاش به طول ۴۴ کیلومتر تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت کرده و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. از سوی دیگرطرح جامع شهرهای زرآباد و بزمان دردست تهیه است.

بوشهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر به واگذاری ۲۶۱۷ واحد مسکن مهر و نیز افتتاح بخشی از آزادراه گناوه-دیلم در هفته دولت اشاره کرد و گفت: هفته دولت فاز اول ساختمان دانشکده هنر و معماری بوشهر افتتاح می‌شود.

اردبیل

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با بهره‌برداری از ۲ هزار و هفتصد واحد مسكن مهر باقی مانده تا پایان امسال پرونده مسكن مهر در سطح استان اردبیل بسته می‌شود.

کردستان

معاون عمرانی استاندار کردستان در جلسه شورای مسکن استان اعلام کرد: در هفته دولت امسال ۲۲۳۳ واحد مسکن مهر به متقاضیان واگذاری می‌شود.