شناسهٔ خبر: 26485 - سرویس استان‌ها

صبح امروز صورت گرفت؛

بازدید آخوندی از روند اجرای طرح ملی احداث راه‌آهن مراغه- ارومیه و ایستگاه راه‌آهن شهر ارومیه

بازدید وزیر راه و شهرسازی در نخستین ساعات دومین روز سفر خود به استان آذربایجان غربی از روند اجرای طرح ملی احداث راه‌آهن مراغه-ارومیه و همچنین ایستگاه راه‌آهن شهر ارومیه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دومین روز از سفر خود به استان آذربایجان‌غربی ضمن بازدید از روند اجرای پروژه راه‌آهن ارومیه- مراغه از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و مشکلات قرار گرفت.

آخوندی در بازدید از ایستگاه ارومیه که با حضور استاندار و شهردار انجام گرفت گفت: باید برای ساماندهی هرچه سریعتر این ایستگاه با همکاری استانداری و شهرداری اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی همچنین در ادامه از ایستگاه راه‌آهن شهر ارومیه نیز بازدید کرد.

ایستگاه راه‌آهن ارومیه ۵ کیلومتر از شهر فاصله داشته و قرارداد آن در سال ۹۱ بسته شده است. ساختمان اصلی آن سه هزارو ۸۰۰متر مربع مساحت دارد. در حال حاضر مسافر درنظر گرفته شده برای این ایستگاه از ۳۰۰ به ۸۰۰نفر افزایش یافته است.

باتوجه به دستور وزیر راه و شهرسازی اگر ایستگاه دیگری در درون شهر ارومیه راه‌اندازی شود این ساختمان به عنوان اداره کل بهره برداری خواهد شد.

به گفته مسئولان این استان در صورت تامین منابع کافی فاز اول این پروژه تا اوایل سال اینده به بهره بهره برداری برسد.

طول کل پروژه خط آهن ارومیه-مراغه ۱۸۰ کیلومتر است که ۸۰ کیلومتر آن در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و ۱۰۰ کیلومتر دیگر با ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

نکته نهم ان است که برای اتمام این طرح ۴ هزار و ۷۰۰ ملیارد ریال اعتبار لازم است.

براساس گزارش ارائه شده در این بازدید پیشرفت اجرایی ساختمان اصلی ایستگاه راه‌آهن ارومیه نیز ۷۶ درصد اعلام شده است.