شناسهٔ خبر: 26502 - سرویس استان‌ها

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

افتتاح ۳۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محور ارومیه- مهاباد- میاندوآب

جاده وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب که با حضور جمعی از مقامات استانی برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت این پروژه، از طرح‌های بزرگی که در این سفر شاهد عملیات اجرایی آنها بوده ابراز رضایت کرد و آنها را موجب رونق استان خواند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ مراسم افتتاح ۳۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به صورت نمادین در بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب امروز بعدازظهر(پنج شنبه ۲۸ مرداد) با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی این استان و سایر مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

آخوندی در مراسم افتتاح این بزرگراه ضمن تاکید بر اهمیت این پروژه بیان کرد محور ارومیه- مهاباد- میاندوآب دارای سه قطعه است که امروز شاهد افتتاح بخشی از آن بودیم. این بزرگراه همچنین قطعه‌ای در محور سلماس- خوی دارد که با بهره‌برداری از تمامی این قطعات گام بزرگی در جهت گسترش بزرگراه‌های استان آذربایجان غربی برخواهیم داشت.

وی در ادامه با هدف ارایه گزارش کوتاهی از تمامی اقدامات انجام شده از روز گذشته تا کنون در این استان بیان کرد: از دیروز طرح‌های بسیار بزرگی را بازدید و افتتاح کردیم که توسعه فرودگاه ارومیه، ساخت ترمینال جدید با پیشرفت فیزیکی مناسب، افتتاح ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت، بازدید از آزادراه ارومیه- تبریز از جمله این موارد به شمار می‌رود. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این مطلب که استان آذربایجان غربی دارای ۵ مرز با کشورهای همسایه است گفت:  قطعا بحث نگه‌داری این محورهای ترانزیتی و راه‌ها و برخورداری آنها از روکش آسفالتی مناسب مساله‌ای بسیار مهم است که باید به آن توجه کرد.

وی در ادامه در خصوص آزادراه ارومیه - تبریز بیان کرد قطعه اول و دوم این آزادراه به طول ۴۰ کیلومتر بوده که سعی بر افتتاح هر چه سریعتر آن داریم . عملیات اجرایی قطعه سوم این آزادراه که پروژه ساخت آن مدت‌ها  باقی مانده است به طول ۱۷ کیلومتر و تونلی به طول ۵.۵ کیلومتر روز گذشته در این سفر آغاز شد.   

وی همچنین در خصوص قطعه چهارم این آزادراه به طول ۳۱ کیلومتر گفت: این بخش نیز هم اکنون در دست ساخت است که امیدواریم به زودی پیش رفته و در زمان مناسب شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

آخوندی با بیان این که خوشبختانه راه‌آهن مهاباد- ارومیه در وضعیت اجرایی مناسبی است، گفت: هم اکنون عملیات ریل‌گذاری قطعه مهاباد-نقده به پایان رسیده و ایستگاه راه‌آهن نقده نیز دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی است. وی همچنین پیشرفت فیزیکی راه‌آهن نقده- ارومیه را بیش از ۶۰ درصد در بخش زیرساختی اعلام کرد و گفت به محض تمام شدن عملیات خرید ریل این قطعه، فرآیند ریل‌گذاری آن را به سرعت شروع کرده و پیش خواهیم برد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص محور پیرانشهر تا مرز تمرچین نیز اضافه کرد: این محور به طول ۵۸ کیلومتر است که با توجه به مصوبات سفر رییس جمهوری به استان، سعی داریم هر چه سریعتر مقدمات اداری گرفتن کمیسیون ماده ۵ برای این طرح را به اجرا درآوریم.  

وی در پایان درباره بزرگراه ارومیه- مهاباد بیان کرد امیدوارم این مسیر به کمک پیگیری‌‌های جدی اداره کل راه و شهرسازی استان تا بهار سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد. ما سعی داریم علیرغم تمامی گرفتاری‌های موجود کارگاه‌های خود را زنده نگه داشته و پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم.