شناسهٔ خبر: 26523 - سرویس مسکن و شهرسازی

همایش آجر و آجرکاری در هنر و معماری ایران

پوستر همایش آجر و آجرکاری در هنر و معماری ایران، بهمن‌ماه سال جاری به همت معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر با محوریت مقاله در ۱۲ محور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همایش آجر و آجرکاری در هنر و معماری ایران، بهمن ماه سال جاری به همت معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

در همایش آجر و آجرکاری که با محوریت دریافت مقاله است علاقمندان به شرکت باید چکیده مقالات خود را حداکثر تا تاریخ دوم آذرماه سال جاری به نشانی www.honar.ac.ir ارسال کنند و آخرین مهلت ارسال اصل مقالات نیز دوم دی ماه اعلام شده است.

محورهای همایش آجر و آجرکاری شاملِ پیشینه تاریخی آجر (قبل از اسلام و بعد از اسلام)، تکنیک‌ها و روش‌های آجر و آجرکاری، روش‌ها و فنون تولید آجر در گذشته و حال، انواع و اقسام آجر، قابلیت‌ها و کاربرد آجر در معماری ایران، آجر در مبلمان شهری، آجر و آجرکاری در معماری معاصر ایران، برداشت‌ها و گرایش‌های نوین از آجر در هنر و معماری ایران است.

همچنین از دیگر محورهای همایش می‌توان به نظم و هندسه در چیدمان آجر، آجر و محیط‌زیست، کتیبه و کتیبه‌های آجری و استادکاران و هنرمندان آجرکار و آجر تراش اشاره کرد.

گفتنی است علاقمندان به شرکت در این همایش و ارسال فراخوان می توانند با دو نشانی www.honar.ac.ir  و همچنین نشانی تهران، خیابان ولی عصر(عج)، تقاطع خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲  برای ارتباط و ارسال مقالات در تماس باشند. این همایش ۲۵ بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد. /