شناسهٔ خبر: 26572 - سرویس استان‌ها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان:

ارتقاء خدمات در جابجایی زائرین اربعین حسینی(ع) سال ۹۵

مهدی میقانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان گفت: با توجه به بر تاکید استانداری گلستان اولین جلسه کمیته اعزام و حمل و نقل ستاد هماهنگی اربعین حسینی(ع) سال۹۵ جهت اتخاذ تدابیر ویژه با هدف ارتقاء خدمات در جابجایی زائرین اربعین حسینی(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان، مهدی میقانی در ادامه با توجه به برگزاری این جلسه افزود: ضرورت برنامه‌­ریزی، ساماندهی و نظارت برچگونگی اعزام و تامین ناوگان بمنظور اعزام زائرین یکی از دغدغه‌های اعضای کمیته است که به نظر می‌آید تجربه سال‌های قبل راه گشا باشد.

وی با عنایتبه شروع ثبت نام زائرین در سامانه سماح حج و زیارت و پیش‌بینی افزایش حجم تقاضای سفر در سال جاری بیان داشت: لزوم استفاده از حداکثر توان ناوگان حمل و نقل برون­شهری در راستای تسهیل در جابجایی زائرین تمهیدات لازم توسط این اداره کل، انجمن‌ها و شرکت‌های مسافربری استان همچون سنوات گذشته صورت خواهد پذیرفت.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان با توجه اقدامات لازم در نظر گرفته شده بیان داشت: رعایت کلیه ملاحظات فنی، ایمنی و کنترل‌های قبل از اعزام ناوگان توسط مسئولین فنی شرکت‌ها، ممنوعیت صدور هرگونه صورت وضعیت دربستی اتوبوس به مقاصدی غیر از مرزهای ایران و عراق (استان ایلام و...)، انعقاد قرارداد مدیران کاروان‌ها با شرکت­‌های حمل ونقل مسافر و ممنوعیت صدور صورت وضعیت برای مالکین و رانندگانی که راساً اقدام به انعقاد قرارداد با کاروان‌ها وهیئت‌های اعزامی از جمله تمهیدات اندیشیده شده در بخش حمل و نقل برای افزایش خدمات به زائرین است.

در ادامه جلسه درگاهی مدیرکل حج وزیارت استان باعنایت به ادغام دو کمیته اعزام و حمل ونقل بیان داشت: این ادغام نیاز به احساس مسئولیت بیشتری را می‌طلبد و نظر به اینکه پیش‌بینی می‌شود ثبت‌­نام حدود ۱۵۰۰۰ نفری در سامانه سماح در سطح استان را داشته باشیم و درکنار آن مستلزم به اخذ ویزا از طریق حج و زیارت به لحاظ موضوع امنیت آنان است.

وی در ادامه با اشاره به احتمال افزایش تقاضا برای سفر در ایام اربعین حسینی(ع) افزود: در حال حاضر دراستان ۴۷ دفتر خدمات زیارتی فعالیت دارند و برای رفاه بیشتر زائرین درشهرهای فاقد این دفاتر آمادگی تاسیس بعنوان اقدام لازم در اولویت کاری این اداره کل است.