به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، علی نورزاد ضمن اعلام این خبر افزود: وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان آذربایجان غربی از محور مهاباد- نقده به طول ۲۳ کیلومتر بازدید کرد.
نورزاد از پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی زیرسازی خط ریلی نقده- ارومیه خبر داد و گفت: بخش عمدهای از ریل مورد نیاز این خط خریداری شده است و از نیمههای شهریور وارد کارگاه میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام عملیات اجرایی زیرسازی محور مهاباد- نقده خبر داد و عنوان کرد: ساختمان ایستگاه راهآهن نقده نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در حال انجام است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز پاییز امسال به بهرهبرداری میرسد و تلاش ما بر این است تا ریلگذاری مسیر نقده تا ارومیه با سرعت بیشتری انجام شود.
وی افزود: این ایستگاه در کیلومتر ۱۰۷ محور مراغه- ارومیه قرار دارد و موقعیت آن در شرق شهر نقده و در ۶ کیلومتری شهر محمدیار به نقده است. ساختمان ایستگاه شامل ساختمان اصلی به مساحت ۱۹۲۰ متر مربع، ساختمان پلیس، تاسیسات، استراحتگاه، سایبان سکوی مسافری و ... است و پیشرفت فیزیکی کل ایستگاه ۸۰ درصد و ساختمان اصلی ۸۹ درصد است.
نورزاد در خصوص زیرسازی مسیر اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی حدود ۹۹ درصد است و کلیه مراحل کار به اتمام رسیده است. این مسیر دارای ۱۳ دستگاه پل بزرگ به طول ۱۵۰ متر، ۱۳۵ دستگاه آبرو به طول ۱۹۲۰ متر و ۳ دستگاه گالری به طول ۱۵۰ متر است.
وی با اشاره به اتمام ایستگاه مهاباد و مراحل نهایی ایستگاه نقده افزود: برای اتمام طرح راه آهن مراغه به ارومیه ۳هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.