شناسهٔ خبر: 26609 - سرویس استان‌ها

همزمان با هفته دولت صورت می‌گیرد؛

تشریح ۲۰ پروژه‌ عمرانی آماده بهره‌برداری استان قزوین با اعتبار ۲۶۵ میلیارد تومانی

مانی‌فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از آماده به افتتاح بودن بیش از ۲۰ پروژه در حوزه راه و شهرسازی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۶۵ میلیارد تومان در استان قزوین به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر با اعلام این خبر گفت: اجرای پروژه‌های راهسازی شامل تعریض (چهارخطه سازی)، بهسازی، احداث باند خروجی اضطراری و اجرای روکش در حوزه ساخت و توسعه راه‌های اصلی به طول ۲۹ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۷۸ میلیارد ریال از جمله پروژه‌هایی است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

مانی فر با اشاره به اقدامات گسترده انجام شده در حوزه راه‌های روستایی عنوان کرد: حدود ۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی مورد ساخت، زیرسازی، اجرای روکش، مرمت و بهسازی قرار گرفته که برای اجرای این حجم از عملیات ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش افزایش سطح ایمنی در طول راه‌ها؛ اقدامات متنوع و گسترده‌ای صورت گرفته، گفت: از مهمترین این فعالیت احداث روشنایی گردنه کوهین در آزاد راه قزوین-رشت به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال است.

مانی فر روشن کردن تقاطع‌ها و نقاط حساس را از اولویت‌های اساسی راه و شهرسازی در حوزه راهداری دانسته و گفت: علاوه بر گردنه کوهین، نزدیک به ۴ کیلومتر از طول تقاطع‌های هم سطح محور اقبالیه – تاکستان نیز با هزینه ۴/۵ میلیارد ریال روشن شده است.

وی احداث راهدارخانه قسطین لار در محور قزوین-الموت را از دیگر پروژه‌های آماده به افتتاح در هفته دولت عنوان کرد و افزود: برای ساخت این راهدارخانه بیش از  ۳/۵ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

دبیر شورای مسکن استان همچنین عنوان کرد: تعداد ۵۰۰۶ واحد مسکن مهر با هزینه ۲۳۵ میلیارد ریال نیز در حال حاضر آماده بهره برداری است و امیدواریم واحدهای باقی مانده نیز تا پایان امسال تحویل متقاضیان گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان بیان کرد: راه و شهرسازی همواره بیشترین و گسترده‌ترین پروژه‌ها را در دست اقدام داشته و در این راستا تلاش بر این بوده که در کوتاهترین زمان و با بیشترین کیفیت این پروژه به بهره برداری برسد تا هموطنان از مزایای آنها استفاده کنند؛ بدون تردید اختصاص اعتبارات لازم و به موقع به این‌دستگاه، شاهد افزایش هر چه بیشتر سطح کیفی و کمی این پروژه‌ها خواهیم بود.