شناسهٔ خبر: 26683 - سرویس مسکن و شهرسازی

تحلیل معماری پایدار در نشست بازنگری اثر پنهان/ نگاهی به معماری بومی نوار ساحلی خلیج‌فارس

پوستر معماری پایدار با نگاهی به معماری بومی نوار ساحلی خلیج‌فارس در دویست و پانزدهمین گفتمان هنر و معماری بررسی و تحلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دویست و پانزدهمین گفتمان هنر و معماری تحت‌عنوان بازنگری اثر پنهان با هدف معماری پایدار با الهام از معماری بومی نوار ساحلی خلیج‌فارس برگزار می‌شود.

این برنامه که در آن شهره‌سادات میرعبدالباقی، اطلس صبحائی، مهران اصغریان، شهریار غفاری و شکوفه فرهنگ‌منش سخنرانی خواهند کرد چهارشنبه ۴ شهریورماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در موزه امام علی (ع) برگزار خواهد شد و به بررسی معماری پایدار و الهام از معماری بومی نوار ساحلی خلیج فارس تاکید دارد.

علاقمندان برای حضور در این نشست می توانند چهارشنبه ۳ شهریورماه به نشانی تهران، خیابان ولی عصر، بالاتر از ظفر، بلوار اسفندیار، پ ۳۵ مراجعه کنند.

گفتنی است نشست‌ چهاردهم به رونمایی از آکادمی معماری کودکان و نوجوانان با گفتگوی شیوا مهنام، رویا رنجبری، سیدکاظم سیدمراد، کارلین عیشو نژادیان، مجید طهرانیان و محمدمهدی محمودی اختصاص داشت. در نشست دویست و سیزدهم خانه گفتمان شهر و معماری که نشست دهم از سلسله برنامه‌های یکصد معمار، یکصد انتخاب بود نیز محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران حضور داشت و در آن جلسه نیز هشت طرحِ مجموعه مسکونی ولنجک اثر مهوش عالمی، مجتمع فرهنگی ورزشی ونک اثر شهریار ایزدی و اسماعیل طلایی، ایل‌خانه اثر نشید نبیان و رامبد ایلخانی، ساختمان همایش‌های صدا و سیما اثر عبدالعزیز فرمانفرماییان، مجموع ورزشی آزادی اثر عبدالعزیز فرمانفرماییان، ساختمان اداری خیابان خالد اسلامبولی اثر شامل محمدزاده و بانک ملی ایران شعبه فردوسی اثر محسن فروغی از آثار برگزیده این نشست معرفی شدند. /