شناسهٔ خبر: 26797 - سرویس شرکت‌ها

نتیجه حاصل از اولین صندوق زمین و ساختمان در کشور

بازديد خبرنگاران حوزه راه و ساختمان از پروژه مسكونی صندوق نسيم در منطقه ۲۲ تهران/استفاده از سرمایه‌های خرد مردم برای بازگرداندن رونق به بازار مسکن

پروژه نسیم در دومين روز هفته دولت خبرنگاران حوزه راه وساختمان رسانه‌های مختلف كشور از پروژه ۸۰ واحدی مسكونی صندوق نسيم در منطقه ۲۲ تهران بازديد كردند. مدیریت این صندوق برعهده شرکت توسعه بازار سرمایه تهران است و این پروژه با هدف باز گرداندن رونق به بازار مسکن با استفاده از سرمایه‌های خرد مردم، انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در دومین روز هفته دولت خبرنگاران حوزه راه وساختمان رسانه‌های مختلف كشور از پروژه ۸۰ واحدی مسكونی صندوق نسیم در منطقه ۲۲ تهران بازدید كردند.

صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نسیم به عنوان اولین صندوق زمین و ساختمان در کشور به منظور تامین مالی پروژه برج نسیم و با هدف کمک به توسعه منطقه شهری جدید در منطقه غربی تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۳ مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد.

ماموریت این صندوق ساخت یک برج ۸۰ واحدی با کاربری مسکونی، واقع در منطقه ۲۲ شهرداری تهران است که زمین پروژه متعلق به گروه مالی مسکن است. هزینه ساخت پروژه نسیم مبلغ ۲۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تخمین زده شده که از این مبلغ، ۱۵۰ هزار میلیون ریال، از طریق پذیره نویسی صندوق زمین و ساختمان نسیم تامین شده است.

در این بازدید مهندس سید امیرحسین رضوی متولی ساخت پروژه نسیم به بیان توضیحاتی درباره این پروژه پرداخت و گفت: این پروژه شهریور ۹۳ در زمینی به مساحت ۱۵ هزار ۲۸۸ مترمربع و زیربنای مسكونی ۸ هزار ۳۶۹ مترمربع كلنگ‌زنی شده و مدت‌زمان ۳۶ ماهه برای ساخت آن در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: نوع اسكلت ساختمان اسكلت فلزی است و قالب ساخت یك برج ۱۵ طبقه روی همكف به‌علاوه ۳ طبقه زیرزمین است و ۸۰ واحد را شامل می‌شود.

وی با اشاره به آب‌وهوای این مجتمع مسكونی گفت: این منطقه ۸ تا ۱۰ درجه با مركز شهر اختلاف دما دارد.

متولی ساخت پروژه نسیم بابیان اینكه این پروژه انتظار می‌رفت به پیشرفت ۸۰ درصدی برسد، ولی به رشد ۷۴ درصدی رسیده توضیح داد: این عقب ماندن از پروژه به این دلیل اتفاق افتاد كه ابتدا دو طبق زیرزمین در نظر گرفته بودیم ولی بعد آن را به ۳ طبقه افزایش دادیم و نیز ابتدا ۶۰ واحد مسكونی در نظر داشتیم كه بعد آن را به ۸۰ واحد افزایش دادیم.

رضوی همچنین بابیان اینكه تأخیر ۴ ماهه در بهره‌برداری داریم گفت: این تأخیر به دلیل تغییرات مقررات برای دریافت مجوز پایان كار از طرف آتش‌نشانی بوده است.

همچنین در این بازدید فرید فیوضاتی مدیرعامل صندوق زمین و ساختمان نسیم بابیان اینكه قرارداد ساخت پروژه ۲۲ میلیارد تومان بوده است توضیح داد: این صندوق زیر نظر سازمان بورس فعالیت می‌کند و ابزار مالی برای رفع مشكلات مالی تأمین مسكن به شمار می‌رود و ازنظر فنی کاملاً اصولی و با تأمین مالی پیش رفته است.

وی گفت: سرمایه اولیه این پروژه ۱۵ میلیارد تومان بوده كه خوشبختانه ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جذب سرمایه شده است و با ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پروژه کاملاً تمام می‌شود و سود ما ۲۲ درصد در سال خواهد بود.

فیوضاتی به شکل‌گیری این صندوق در سال ۹۳ نیز اشاره كرد و گفت: صندوق‌های زمین وساختمان عامل تثبیت و رونق مسكن هستند و به بهترین شكل ممكن و با سودهی بالا نقدینگی مردم را به جریان می‌اندازند و تورم‌زا نیستند.

وی در ادامه به اركان صندوق زمین و ساختمان اشاره كرد و گفت: مدیر صندوق، ‌مدیر ساخت، ‌ناظر، متولی، متعهد پذیره‌نویس، بازار گردان، حسابرس و هیات مدیره اركان صندوق زمین و ساختمان هستند.

فیوضاتی همچنین گفت: این واحدها از حدود دو ماه دیگر فروخته می‌شوند و باقیمت حدود هرمتر ۴ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند.