شناسهٔ خبر: 26820 - سرویس بنادر و دریانوردی

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام می‌شود:

بهره‌برداری از ۳۰ پروژه دریایی و بندری هرمزگان به مناسبت هفته دولت

بندر شهید‌رجایی ۳۰ پروژه دریایی و بندری با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر، استاندار، نمایندگان مجلس و جمعی از مقامات استانی امروز ۴ شهریورماه همزمان با سومین روز از هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیین بهره‌برداری از ۳۰ پروژه دریایی و بندری هرمزگان به مناسبت هفته دولت با حضور وزیر راه و شهرسازی  امروز پنج شنبه ۴ شهریور ماه برگزار می‌شود.

 قرار است این مراسم در چهارمین روز از هفته دولت و با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار، جمعی از مسئولان استانی و اعضای شورای حمل و نقل استان هرمزگان برگزار شود.

بر اساس این گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای گرامیداشت هفته دولت ۳۰ پروژه در بنادر شهید رجایی، لنگه، سیریک، جاسک و جزایر قشم، کیش، هنگام و لارک را آماده افتتاح دارد.

مجموع هزینه صرف شده برای اجرای این پروژه‌های سرمایه‌گذاری، فنی، عمرانی، بندری و دریایی بالغ بر دو هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال است و  از این رقم، ۶۴۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و یکهزار و ۶۶۵ میلیارد ریال نیز از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.

یک پایانه ترانزیت کالا، یک پایانه لجستیک کالا و کانتینر، تعمیرگاه شستشوی کانتینر، یک پایانه نگهداری کالای خطرناک، احداث ۲ پایانه مخازن صادرات و واردات فرآورده‌های نفتی و یک پایانه ویژه کامیون ها از جمله مهم ترین پروژه هایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است.

براي ديدن جزئيات برنامه‌ها اينجا كليك كنيد

بازسازی و ارتقاء ظرفیت اسکله‌های ۳ تا ۶ بندر، ساخت دو فروند رمپ کابوتاژی، خرید تجهیزات ایمنی و واکنش سریع بنادر، خرید تجهیزات ایمنی، نجات و لوازم پزشکی درمانگاه‌های بندر، تعمیرات قفل ایمنی تاورهای ۳۰ متری، اجرای سیستم اعلام حریق انبارها و ساختمان صدور مجوز مکانیزه تردد از دیگر پروژه های آماده افتتاح در بندر شهید رجایی است.

 ۶ پروژه آماده افتتاح در بنادر غرب استان نیز وجود دارد. اجرای دروازه بازرسی و سردرب، ساختمان درب خروج بندر، ۴دستگاه برج روشنایی محوطه ها، تجهیزات مقابله با آلودگی، بازسازی دو دستگاه جرثقیل ۶۰ تنی و تعمیرات شبکه اختصاصی برق از جمله پروژه های قابل افتتاح در بندر لنگه است که برای اجرای آنها، ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

علاوه بر ۶پروژه آماده افتتاح در بنادر غرب استان، ۵ پروژه آماده افتتاح هم در بنادر شرق هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد. احداث بندر سیریک یکی از پروژه‌های مهم این حوزه جغرافیایی است. همچنین چهار پروژه در بندر جاسک، شامل احیای برج سیاه و سفید، ساخت و نصب یک فروند رمپ چندمنظوره، دوربین‌های مدار بسته (CCTV)احداث و تجهیز مرکز کنترل ترافیک دریایی(VTS) آماده افتتاح است که برای اجرای این پنج پروژه در مجموع ۱۰۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.    

وزیر راه و شهرسازی پیش از حضور در بندر شهید رجایی از‌ آزادراه بندرعباس- بندر شهید رجایی نیز بازدید به عمل خواهد آورد.