شناسهٔ خبر: 26827 - سرویس استان‌ها

در دومین روز از هفته دولت صورت گرفت:

افتتاح ۲۶ کیلومتر از عملیات روکش آسفالت راه‌های خراسان جنوبی

افتتاح رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سرایان خراسان جنوبی در مراسم افتتاح و بهره برداری از روکش آسفالت مسیرهای سرایان-کریمو-کاخک و نرم-نوده-مصعبی و همچنین آنتنی روستای چرمه که با حضور مسئولین، شوراهای اسلامی و مردم برگزار شد گزارشی از پروژه‌های افتتاحی و پروژه‌های در دست اقدام به شرح ذیل ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی، فرخی ادامه داد: محور سرایان- کریمو- کاخک به عنوان یک راه بین شهری و متصل کننده سرایان به گناباد- خراسان رضوی است که مسیر زائران به مشهد مقدس را ۶۰ کیلومتر نزدیک‌تر می‌نماید که در جهت بهسازی این محور ۴ کیلومتر ابتدایی محور از سمت سرایان تعریض و آسفالت شد و عملیات ترانشه برداری و زیرسازی ادامه مسیر نیزدر دست اقدام است.

وی با اشاره به ترافیک بالای این مسیر و وضعیت نامطلوب آسفالت موجود اجرای عملیات روکش آسفالت به طول ۱۲ کیلومتر در این محور را ضروری دانست که شامل: روکش آسفالت محور آیسک- نرم- نوده- مصعبی به طول ۱۱ کیلومترو روکش آسفالت گرم در آنتنی روستای چرمه به طول ۳ کیلومترراشامل می‌شود.

لازم به ذکر است هزینه اجرای هرکیلومتر روکش آسفالت معادل۵۰ میلیون تومان است، که مجموع اعتبار هزینه شده جهت روکش مسیرهای مذکور معادل یک میلیارد و سیصد میلیون تومان است. همچنین عملیات خط کشی راه‌های سطح حوزه اسحفاظی جمعاً به طول ۱۰۰ کیلومتر وبا اعتبار معادل شصت میلیون تومان انجام شده است.

فرخی در خصوص پروژه‌های در دست اقدام اداره راه وشهرسازی سرایان افزود: اجرای عملیات احداث باند دوم محور سرایان –بیرجند؛ آزادسازی بستر و عملیات خاکی و اجرای ابنیه فنی این پروژه به طول ۸ کیلومتر و با اعتبار یک میلیارد و یکصد میلیون تومان که در سال ۱۳۹۴ آغاز گردیده و هم اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال جهت تکمیل این قطعه شامل عملیات تکمیل زیرسازی و آسفالت از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ ملی اعتبار در نظر گرفته شده است.

ضمناً جهت ادامه عملیات اجرای پروژه مطالعه مسیر از روستای زنگو تا دوست آباد در حال انجام است. علاوه براین آغاز عملیات ترانشه برداری و بازگشایی مسیر جاده روستایی چرمه- مزدآباد- خضری؛ طول مسیر خاکی این محور حد فاصل چرمه تا مزدآباد ۱۴ کیلومتر است که فاصله ۷ کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی سرایان می‌باشد عملیات ترانشه برداری و بازگشایی مسیر توسط ماشین آلات راهداری این اداره در سال جاری آغاز و در حال انجام است.