شناسهٔ خبر: 26929 - سرویس جاده‌ای

همزمان با سومین روز از هفته دولت صورت گرفت؛

افتتاح مجتمع خدماتی- رفاهی «مهر و ماه» قم با حضور معاون وزیر شهرسازی و رییس مجلس شورای اسلامی

افتتاح مهر ماه همزمان با سومین روز از هفته دولت مجتمع خدماتی – رفاهی بین راهی در آزاد راه قم- تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، استاندار قم و مسئولین استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با بیان تبریك هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر همچنین شهدای دولت با اشاره به سیر تحولات ساخت وساز  و توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اظهار داشت : تاكنون بیش از 600 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در كشور ساخته شده و همین تعداد نیز در حال ساخت است و تعداد قابل ملاحظه‌ای نیز در مرحله صدور موافقت اصولی است.

وی با اشاره به اهمیت زیر ساخت‌های بین‌راهی و تلاش جهت ایجاد امکاناتات رفاهی برای هموطنان در طول راه‌های کشور افزود: در سه سال گذشته ساخت و توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی به صورت زنجیره ای و برند سازی از هدف مهم سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای بوده تا با ایجاد این گونه مجموعه‌ها بتوان خدمات متنوع و ایده‌آل به مسافران و هموطنان ارائه نمود. 

معاون وزیر راه وشهرسازی که در آیین بهره برداری از مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی «مهر وماه»  سخن می‌گفت تصریح نمود: باید این گونه تاسیسات مهم بین‌راهی با استاندارهای بین‌المللی ساخته شده و پتانسیلی كه دركشور وجود دارد  در قالب های كوچكتر در مسیرهایی كه نیازمند هستند در سطح كشور گسترش توسعه یابند.

كشاورزیان در ادامه سخنان خود با قدردانی از علاقمندی و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران تاکید کرد :تلاش و برنامه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ایاین است كه حتی الامكان مجموعه های بین راهی به صورت زنجیره ای تعریف و ساخته شوند زیرا كه این مجموعه ها می توانند در نظارت بر عرضه كیفیت خدمات وسرویس  ارایه شده به مسافرین وهمچنین آموزش وعملكرد پرسنل را برعهده بگیرندو در این زمینه كمك حال مردم و دولت باشند.

وی با اشاره به توفیقات حاصل شده در این زمینه ادامه داد :زمانی كه این مجموعه ها به صورت زنجیره ای و برند شكل بگیرند و سطح بندی و طبقه بندی شوند ، مطمئناً می توانند خدمات متنوع ومتفاوتی را به قشر های مختلف مردم ارایه نمایند.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای جای این دست فعالیت ها در كشور را  خالی است و گفت : باید سطح خدمات  و نوع خدماتی  كه در مجموعه های زنجیره ای ارایه می شود مشخص وتعریف شده باشد تا مراجعین اطلاع داشته باشد كه این نوع از مجتمع ها چه نوع خدمات را عرضه می كند.

کشاورزیان همچنین با انتقاد از مسیر طولانی صدور موافقت اصولی جهت ساخت و ساز و با توجه به مدت كوتاه استعلام های صادر شده جهت احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی اعنوان کرد: تلاش شده است با دادن  اختیارات بیشتر به ادارات کل استانها، افزایش زمان اعتبار مجوزها صادره و امضاء تفاهم‌نامه با استانداری ها در خصوص مبنا قرار گرفتن استعلامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در روند صدورموافقت اصولی تسریع شود  چرا که كندی در صدور مجوزهای لازم جهت سایر بخش های مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی نتیجه آن اتلاف زمان و انصراف سرمایه گذاران می گردد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایان سخنان خود با اشاره به وظایف این سازمان گزارش‌مختصری از فعالیت ها ی انجام یافته در دوران دولت یازدهم در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای‌، افزود‌: پروژه تجهیز راههای شریانی كشور به سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور ،  سامانه جامع اطلاع رسانی 141 از طرحهای بسیار مهم اجرا شده است در این سالها بوده است . نصب و راه اندازی سامانه‌ها و دوربین‌های ثبت سرعت از یكسال گذشته آغاز شده و تا دوسال آینده 2000 سامانه در محورهای شریانی كشور نصب و راه اندازی خواهد شد. در رابطه با دسترسی آزاد مردم به اطلاعات راههای کشور برای سفرها نیز از طریق سامانه اطلاع رسانی 141 تمامی اطلاعات تردد شمارها و دوربین‌های نظارت تصویری مورد نیاز مسافرین از طریق ارسال پیامك ، سایت و نصب اپلیكیشن در اختیار مردم قرار گرفته است ، تا ضمن تحقق حقوق شهروندی هموطنان ، در جهت افزایش ایمنی سفرها تلاش گردد .