شناسهٔ خبر: 27027 - سرویس مسکن و شهرسازی

نریمان در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

ادامه برنامه منظم افتتاح‌های پردیس با رويكرد محله‌محوری/ تسهیلات واحدهای مسکن مهر پردیس افزایش نمی‌یابد/ افتتاح ۲۳ هزار واحد مسكن مهر در شهرهای جديد/ بهره‌برداری از ۸ هزار واحد مسكن مهر پرند

محسن نریمان در جمع معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه برنامه افزایش تسهیلات به دلیل کمک‌های دولت فعلا اجرایی نخواهد شد گفت: قصد داریم برنامه افتتاح‌های منظم پردیس را در ماه‌های آتی نیز ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح یک هزار و ۱۳۴ واحد مسکن مهر واقع در فاز سوم شهر جدید پردیس در جمع خبرنگاران اعلام کرد: امروز به دنبال افتتاح‌های قبلی که در پردیس داشتیم بخش قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر مربوط به سرمایه‌گذاری مسکن در فاز سوم این شهر را افتتاح کرده و به همراه تمامی خدمات روبنایی و زیربنایی به متقاضیان تحویل دادیم.

نریمان در ادامه با بیان این مطلب که قصد داریم طی ماه های آینده نیز به تدریج شاهد برنامه‌های افتتاحی دیگر باشیم گفت: امروز سه فضای آموزشی، دو مجتمع تجاری یاقوت و خاتم و همچنین مسجد جامع شهر جدید پردیس را افتتاح کرده و به شهروندان این منطقه تحویل دادیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این باره افزود: واگذاری‌های مسکن مهر دیگر به صورت افتتاح و تحویل ساختمان مسکونی نبوده و قرار است تماما به صورت محله‌ای و به همراه کلیه خدمات روبنایی و زیربنایی به متقاضیان تحویل داده شود چراکه همه این موارد اعم از تأمین آب، برق، گاز، فضاهای آموزشی، رفاهی، امنیتی و ... همه از حقوق شهروندی به شمار رفته و باید در اختیار ساکنین قرار گیرد.

وی با تأکید براین نکته که درحال حاضر سعی داریم با فاصله زمانی منظمی بتوانیم در تمامی فازهای پردیس افتتاح داشته باشیم گفت: در هفته دولت سال جاری بیش از ۲۳ هزار واحد را در تمامی شهرهای جدید کشور آماده تحویل کرده و تاکنون مراسم افتتاح را در شهرهای صدرا، علوی، اندیشه و پردیس به انجام رساندیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین از برگزاری مراسم افتتاح سایت مسکن مهر پرند نیز در روز هشتم شهریورماه خبر داد و افزود: فردا در شهر جدید پرند شاهد افتتاح بیش از ۸ هزار واحد خواهیم بود که به طور میانگین شرایط سکونت حدود ۳۵ هزار نفر را در سایت این شهر جدید فراهم می کند.

نریمان همچنین با تأکید براین مطلب که تا پایان سال اکثر واحدها را در سایت مسکن مهر کشور تحویل خواهیم داد گفت: در این پروژه تنها شهر جدید پردیس به دلیل توپوگرافی دشواری که دارد به سال آینده موکول خواهد شد. اکنون با ایجاد حس اعتماد و تحویل های مکرر، وضعیت مناسبی به وجود آمده تا با کمک سایر دستگاه های خدمات رسان این طرح نیز بدون مشکل در کل شهرهای جدید به سرانجام خیر برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص وضعیت تسهیلات واحدهای مسکن مهر و تغییر آن از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان گفت: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر استفاده از منابع داخلی و همچنین تزریق اعتبار از سوی دولت از طریق اوراق اسناد خزانه اسلامی در حال رفع موانع در سایت ها بوده و همچنان با همان وضعیت سابق تسهیلات مشغول به کار هستیم./