شناسهٔ خبر: 27099 - سرویس هوایی

در هفته دولت انجام شد؛

بهره برداری از ۹ پروژه در فرودگاه مهرآباد

فرودگاه ۹ پروژه به ارزش ۱۰۸ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با حضور مدیران ارشد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به بهره‌برداری رسيد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرودگاه‌ بین‌المللی مهرآباد در هفته دولت امسال پروژه‌های گوناگونی همچون ساختمان دادسرا، سیستم FIDS، کف‌سازی سالن ترانزیت ترمینال ۲، کف‌ سازی سالن عمومی ترمینال ۱، نمازخانه ترانزیت ترمینال ۴، سرویس بهداشتی ترمینال ۶ و پروژه محوطه‌سازی خیابان روبه‌روی ترمینال ۱ و معبر خروجی و ورودی پارکینگ‌ها را به بهره‌برداری می‌رساند.

ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به مساحت ۱۷۰ مترمربع با اعتبار ۱۸۰ میلیون ريال طی ۵ ماه احداث شده است.

همچنین سیستم FIDS برای ارائه اطلاعات همزمان پروازهای در قالب سامانه هوشمند و مکانیزه در فرودگاه مهرآباد نصب شده است. در واقع این سیستم به منظور ارتقاء خدمات فرودگاهی و کسب رضایت مسافران و اعلان پرواز فرودگاه مهرآباد مطابق با استانداردهای روز جهانی بروزرسانی و با اعتبار ۶ میلیارد ریال نصب شده است.

در ادامه پیشبرد برنامه‌های اداره‌کل این فرودگاه در زمینه ارتقاء خدمات فرودگاهی، رفع مشکلات و بازسازی نقاط فرسوده، سنگ‌فرش‌های ترانزیت ترمینال ۲ که به دلیل افزایش روزافزون مسافران و تردد آن‌ها در مدت زمان طولانی دچار فرسودگی شده بود، تعویض شد.

کف‌سازی سالن ترانزیت ترمینال ۲ با مساحت حدود ۳۳۰۰ مترمربع و اعتبار ۳ میلیارد ريال در ۴۵ روز انجام شد.

کف‌سازی سالن عمومی ترمینال ۱ نیز در ادامه روند بهسازی نقاط فرسوده فرودگاه مهرآباد سنگ‌فرش كف سالن خروجي ترمينال یک نیز تعویض شد. این ترمینال سال گذشته بهسازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود. کف‌سازی سالن عمومی ترمینال ۱ به مساحت ۱۹۸۰ متر مربع و اعتبار ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال در دو هفته صورت گرفت و اکنون آماده بهره‌برداری است.

نمازخانه ترانزیت ترمینال ۴ از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح اداره‌کل فرودگاه مهرآباد است. مساحت کلی این نمازخانه ۱۱۹.۵متر مربع است که ۲۶ متر مربع آن به نمازخانه خواهران و ۹۳.۵ متر مربع دیگر آن به نمازخانه برادران اختصاص دارد. این نمازخانه طی ۲ ماه و با اعتبار سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ريال بنا شده است.

همچنین ۲ دستگاه چیلر خنک‌کننده ۲۵۰ تنی در سالن وروردی و خروجی ترمینال ۲ با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال خریداری، نصب و راه‌اندازی شد.

در واقع، فرودگاه مهرآباد یکی از پر ترددترین قطب‌های حمل و نقل شهری است که ارتقاء سطح خدمات به مسافران در این فرودگاه اصلی‌ترین دغدغه مدیران و پرسنل آن است. تعمیر، تجهیز و بازسازی سرویس‌های بهداشتی سالن ترانزیت ترمینال ۶ با هدف ساماندهی فضا برای رفاه حال مسافران انجام شده است.

این ۱۰ سرویس بهداشتی با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال طی یک ماه ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

افتتاح پروژه محوطه‌سازی خیابان روبه‌روی ترمینال یک و معبر خروجی و ورودی پارکینگ‌ها از دیگر پروژه‌هایی است که در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود. اجرای پروژه روان‌سازی و ساماندهی مقابل ترمینال ۱ و ۲ با هدف افزایش حداکثر بهره‌وری از سیستم حمل و نقل عمومی در زمینه‌های روان‌سازی گردش ماشین‌ها، سهولت دسترسی مسافران به ترمینال‌ها و پارکینگ های طبقاتی و مترو مقابل ترمینال ۱ و ۲ صورت گرفته است.

فاز نخست طرح روان‌سازی ترافیک در این مسیر از ورودی پارکینگ و جداسازی مسیرهای دسترسی ماشین‌های شخصی، تاکسی‌ها، و اتوبوس‌ها در مقابل ترمینال‌های ۱ و ۲ اجرا شد.

فاز دوم این پروژه نیز شامل اجراي بتن‌ريزي وكف‌سازي خيابان‌ها به مساحت ۹ هزار مترمربع، اجراي پياده‌روها با زيرسازي ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع، ‌ اجراي جدول‌كشي به طول سه هزار متر و حفاری و ساخت كانال جمع‌آوري آب‌هاي سطحي به طول ۲۵۰۰ متر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور، پروژه‌های در دست اقدام فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در برگیرنده افتتاح فاز سوم پروژه باند ۲۹، افتتاح سالن عمومی CIP، مکانیزه کردن تحویل چرخ حمل بار، نوسازی و مکانیزه کردن نوبت‌دهی تاکسی و نصب تاکسی‌متر، شروع عملیات مسیرهای دسترسی( Pier ) با هدف آماده‌سازی برای نصب ۵ دستگاه جت وی، آغاز کف‌سازی سالن ترانزیت ترمینال ۱ و پروژه محوطه‌سازی مقابل ترمینال ۱و۲ می‌شود.