شناسهٔ خبر: 27111 - سرویس هوایی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد:

ضرورت نوسازی ناوگان هوایی با خرید هواپیماهای باکیفیت/ تصمیم آخوندی در خصوص خرید هواپیما ستودنی است/ بهترین گزینه خرید هواپیما از کشورهای غربی است

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به عمر بالای ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بر ضرورت نوسازی این ناوگان تاکید کرد و گفت: مذاکره با دو شرکت ایرباس و بوئینگ باید با رعایت تمامی خط قرمزها صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بائوج لاهوتی، با اشاره به عمر بالای ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، گفت: نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور برای کاهش خطرات احتمالی ناشی از سوانح هوایی ضروری است.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه تجربه نشان داده که ما از هواپیماهای شرقی خاطره خوبی نداریم، افزود: بهترین گزینه برای خرید هواپیما کشورهای غربی بوده که تولیدکنندگان بهترین هواپیماهای ایمن دنیا هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید براینکه مذاکره با دو شرکت ایرباس و بوئینگ باید با رعایت تمامی خط قرمزها صورت بگیرد، تصریح کرد: در نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی باید به فکر خرید هواپیما و قطعات باکیفیت باشیم تا هزینه دوباره به کشور تحمیل نشود.

وی با بیان اینکه خرید بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما کار بزرگی است، افزود: نباید با برخی بدعهدی ها اجازه ورود هواپیمای بی کیفیت به کشور داده شود.

بائوج لاهوتی، ادامه داد:عقد قرارداد با هر کشوری برخی مسائل حاشیه ای را در بر دارد نباید از وجود این مسائل ناامید شویم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تصمیم وزارت راه و شهرسازی در خصوص خرید هواپیما ستودنی است، تصریح کرد: تا اتمام بهانه های کشورهای غربی برای فروش هواپیما به ایران ما می توانیم از ظرفیت خرید قطعات برای نوسازی موقت ناوگان هوایی کشور استفاده کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، به خانه ملت گفت: بسیاری از هواپیماهای ما به علت نداشتن قطعات زمین‌گیر شده اند از این رو لازم است خرید قطعات در اولویت قرار بگیرد./