شناسهٔ خبر: 27266 - سرویس مسکن و شهرسازی

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از آزمون حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران

آزمون معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز ضمن بازدید از جلسه برگزاری آزمون حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران در جریان جزئیات این آزمون قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حامد مظاهریان معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی به همراه منوچهر شیبانی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی صبح امروز ۱۱شهریور از جلسه برگزاری آزمون حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران که در دانشکده پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار می‌شود بازدید کرد.

گفتنی است آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی، كاردانی و تعیین صلاحیت معماران تجربی (نوبت اول سال ۹۵) در روزهای ۵شنبه و جمعه مورخ ۱۱ و ۱۲ شهریور ماه جاری به طور همزمان و هماهنگ در سراسر كشور برگزار می‌شود.

در مجموع در این دوره از آزمون‌ها ۱۴۱ هزارو ۷۹۹ نفر شركت خواهند كرد كه از این تعداد ۱۱۴ هزارو ۳۱۸ نفر مرد و ۲۷ هزار و ۴۸۱ نفر زن می‌باشداز این تعداد همچنین ۱۳۹ هزارو ۷۷۱ نفر آزمون در ۷ رشته مهندسی، هزارو ۳۷۵ نفر  در ۶ رشته كاردانی و ۶۵۳ نفر در آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی شركت می‌كنند. در این رابطه استان تهران با ۲۶ هزارو ۲۱۵ (۲۳هزارو ۳۴۸ نفر حوزه شهر تهران) نفر آزمون بیشترین و استان خراسان جنوبی با ۸۱۸ نفر كمترین داوطلب را دارند.

اضافه می‌شود در روند برگزاری این آزمون‌ها به منظور تعیین صلاحیت اشخاص واجد شرایط دریافت پروانه اشتغال به كار مجموعا ۱۸ آزمون در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود كه به همین منظور طراحی سوالات در ۳۳ دفترچه متنوع صورت پذیرفته و علاوه براینكه برای هریك از صلاحیت‌ها پرسش‌نامه‌های جداگانه‌ای تدوین شده است، در ۴ رشته اصلی عمران (محسابات و نظارت)، معماری (نظارت)، تاسیسات مكانیكی و تاسیسات برقی، پرسش‌نامه‌ها به طور متنوع و در ۴نوع تدوین گردیده است. مضافا اینكه با شخصی‌سازی سوالات ترتیبی اتخاذ شده تا برای هریك از داوطلبان، در یك بسته مجزا پرسش‌نامه شخصی با قید مشخصات كامل و شماره صندلی، ارسال گردد.

این آزمون‌ها در محدوده ۳۱ استان اداره كل با ۳۵ حوزه اصلی و ۵۸ حوزه فرعی در سطح شهرستان‌ها  و ۹۱ مكان برگزاری در سطح كشور برگزار می‌شود.

به منظور انجام امور اجرایی و نظارتی این آزمون‌ها علاوه بر عوامل اجرایی كه از طرف دانشگاه‌های طرف قرارداد مسئولیت اجرای آزمون را برعهده دارند سایر عوامل به شرح زیر می‌باشند كه تا این ساعت به محل‌های مورد نظر اعزام شده‌اند:

- نمایندگان مخزن، اعزامی از طرف سنجش برای هریك از محل‌های آزمون ۹۲ نفر

- نمایندگان ناظر، اعزامی از طرف سنجش برای هریك از محل‌های آزمون ۷۵ نفر

- نمایندگان ادارت كل راه وشهرسازی استان‌ها برای نظارت بر آزمون ۳۹۴ نفر

- نمایندگان مراكز حراست در سراسر كشور برای نظارت و حفاظت از برگزاری آزمون‌ها بیش از ۴۰۰ نفر

- بازرسان اعزامی دفتر مقررات ملی ساختمان برای حوزه‌های اصلی ۵۱ نفر