شناسهٔ خبر: 27334 - سرویس شرکت‌ها

هشدار سازمان هواشناسی درباره مه‌آلود بودن برخی از محورهای کوهستانی

جاده سازمان هواشناسی کشور با هشدار درباره محدودیت دید ناشی از مه آلود بودن برخی از جاده های کوهستانی در استان های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی در جمعه شب و صبح شنبه (فردا)، توصیه کرد که تردد رانندگان از این محورها با رعایت تمام جوانب احتیاط انجام شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه شماره ۵۶ اعلام کرد: با عبور جبهه سرد شمالی از شرق دریای خزر و شمال شرق کشور از بعد از ظهر روز جمعه (امروز) از میزان ناپایداری ها به صورت رگباری و رعد و برق شدید و وزش باد کاسته می شود و بارش باران و رخداد مه در استان های شمالی کشور دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین با عبور جبهه سرد شمالی از شرق دریای خزر، روز شنبه هفته آینده شاهد بارش های پراکنده در استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهیم بود و روز یکشنبه آینده برای استان های اردبیل و گیلان بارش های پراکنده پیش بینی شده است.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: هم اکنون دمای هوای تهران ۳۴ درجه بالای صفر، رطوبت هوا ۱۳ درصد و سرعت وزش باد بیش از ۱۱کیلومتر بر ساعت است و کمینه و بیشینه هوای تهران بین ۲۶ تا ۳۵ درجه پیش بینی شده است.

احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای پایتخت برای روز شنبه (فردا) بین ۲۶تا ۳۴ درجه بالای صفر و آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

وی کمینه و بیشینه هوای تهران را در روز یکشنبه (پس فردا) بین ۲۷ تا ۳۵ درجه بالای صفر اعلام کرد و افزود: در این روز آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.