شناسهٔ خبر: 27338 - سرویس مسکن و شهرسازی

در نامه حناچی به استانداران ۳۱ استان ابلاغ شد؛

جزئیات مصوبه ۲ بندی شورای‌عالی برای ماده ۴۲ آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران

پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استانداران ۳۱ استان کشور، مصوبه شورای‌عالی را درباره ماده ۴۲ آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران در ۲ بند و با تاکید بر آسیب‌شناسی فرآیند تصویب تا ابلاغ طرح‌های توسعه و عمران به دبیرخانه شورا و فوریت اجرا برای شهرداری‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به هادی جابری‌مقدم مدیرکل دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری و استانداران کلیه استان‌ها مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران را درباره ماده ۴۲ آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران شهری را ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به استانداران ۳۱ استان کشور و مدیرکل دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۵.۶.۸ خود ضمن استماع گزارش دبیرخانه شورای عالی در خصوص ماده ۴۲ آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران شهری مقرر کرد:

۱. دبیرخانه شورای‌عالی موظف می‌شود با آسیب‌شناسی فرآیند «تصویب تا ابلاغ طرح‌های توسعه و عمران» دستورالعمل نحوه اجرای ماده ۴۲ آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران را حداکثر ظرف مدت دو ماه تهیه و جهت تصویب به شورای‌عالی ارایه کند.

۲. با تشخیص دبیر شورای‌عالی و در صورت تعلل مراجع استانی در ابلاغ اسناد مصوبات شورا، مطابق دستورالعمل بند یک، این اسناد مستقیما توسط رئیس شورای‌عالی به شهرداری‌ها ابلاغ شده و برای شهرداری‌ها، لازم‌الاتباع و لازم‌الاجرا است. /