شناسهٔ خبر: 27343 - سرویس استان‌ها

مسوول نمایندگی راه و شهرسازی بخش احمدآباد خبر داد:

پاکسازی ۴۷ آبنما در مسیر پیاده راه زائر نیشابور به مشهد

حسین خیرخواه مسوول نمایندگی راه و شهرسازی بخش احمدآباد از پاکسازی آبنماهای مسیر پیاده راه زائر در حوزه استحفاظی این نمایندگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، حسین خیرخواه با اعلام این خبر افزود: با توجه به آماده‌کردن باقیمانده مسیر پیاده‌راه زائر برای شرکت زائرین پیاده در مراسم سالگرد شهادت امام رضا(ع) و دهه آخر ماه صفر و اینکه ۲۴/۵ کیلومتر از مسیر پیاده راه زائر در حوزه استحفاظی این اداره قرار دارد، عملیات آماده‌سازی و آسفالت این مسیر توسط اداره راه و شهرسازی احمدآباد در حال انجام است.

وی با تشریح خسارت ناشی از سیلاب بهاری به ۴۷ آبنما در طول محور مذکور گفت: به دلیل جاری شدن سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های فصل بهار و ورود گل و لای و قلوه سنگ به جاده، بخشی از آبنماهای این مسیر مسدود شده بود که با تلاش راهداران این نمایندگی، این آبنماها بازگشایی و پاکسازی شد.

مسوول نمایندگی راه و شهرسازی احمدآباد با اشاره به حفظ و نگهداری مسیر پیاده راه زائر به عنوان سرمایه فرهنگی و اقتصادی برای این منطقه، افزود: این مسیر با هزینه بسیار بالایی برای زائران پیاده ساخته شده و نباید خودروها و ادوات کشاورزی از آن عبور کنند، ولی متأسفانه برخی از اهالی روستاهای همجوار از این مسیر استفاده می‌کنند که به جهت جلوگیری از تردد و خسارت به جاده، کلیه مسیرهای ورودی با خاکریزی مسدود شد.

وی اضافه کرد: در تلاشیم با افزایش امکانات بین راهی و خدمات‌رسانی به موکب‌ها و توقفگاه‌ها، امسال استقبال بهتری از زائرین پیاده نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.