شناسهٔ خبر: 27360 - سرویس استان‌ها

باقرنیا در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه امتداد بزرگ‌راه همت به اتوبان کرج/ روکش آسفالت ۱۱۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان/ تردد روزانه ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه از تهران به البرز

ابوالفضل باقرنیا مدیرکل راه و شهرسازی البرز با اشاره به روکش آسفالت ۱۱۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان گفت: روند تکمیل پروژه امتداد بزرگ‌راه همت به اتوبان کرج درحال انجام است به طوری که قطعه دوم این پروژه پیشرفت ۹۰ درصدی دارد.

ابولفضل باقرنیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ورات راه و شهرسازی، به توسعه راه‌های استان البرز در طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت یکی از کارهایی پیگیری شده امتداد پروژه بزرگ‌راه همت به اتوبان کرج بود که قطعه دوم این پروژه تقریبا به آخر رسیده و حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد همچنین قطعه سوم این پروژه هم شروع شده و عملیات اجرایی آن هم در حال انجام شدن است.

وی افزود: در بخش روکش آسفالت در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی کارهای خوبی صورت گرفته که برای مثال در سال گذشته حدود ۱۱۰ کیلومتر روکش راه‌های اصلی و فرعی انجام شد و ۴۵ کیلومتر هم راه روستایی صورت گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز ادامه داد: از دیگر اقدامات توسعه راهی در استان مربوط به محور هشتگرد- طالقان است که کارهای اجرایی آن به خوبی در حال انجام و پیگیری است.

باقرنیا درباره یکی از برنامه‌های مهم استان یعنی درخصوص کاهش تلفات گفت: تعویض گارد ریل با نیوجرسی از اقدامات مهم در این زمینه بود و از محور قزوین تا کرج تقریبا دو کیلومتر دیگر باقی مانده تا تمام محور دارای نیوجرسی شود.

وی ادامه داد: این کار باعث شده است که تلفات ما در ارتباط با برخورد ماشین‌ها با نیوجرسی به حداقل برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اشاره به آمار تردد در ایام تعطیلات عید فطر کرد و گفت: طبق آمار چیزی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش تردد داشتیم، همین‌طور در ایام نوروز حدود ۴ میلیون خودرو از راه‌های استان البرز عبور کردند و در عین حال ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه روزانه از تهران به سمت البرز در حال تردد هستند.

باقرنیا با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی استان البرز گفت: کارهای بسیار مثبتی برای راه‌های روستایی انجام شده مانند ساخت محور آتشگان- نوژان به سمت جاده چالوس که این کار باعث کاهش ترافیک در زمانی که جاده چالوس یک طرفه می‌شود، است.