شناسهٔ خبر: 27412 - سرویس هوایی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد:

نوسازی ناوگان هوایی از سوی وزارت راه و شهرسازی بسیار بجا و به موقع است/ خواست رژیم صهیونیستی ممانعت از ورود هواپیماهای جدید به ایران است/ ورود هواپیماهای نو پاسخ به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

هواپیما هما- بوئینگ 747 یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شرکت‌های هوایپیمایی ایران را نیازمند هواپیماهای نو می‌داند و می‌گوید: بسیاری از فرودگاه‌های کشور در حال حاضر نیمه فعال هستند و شارژ این فرودگاه‌ها با ورود هواپیماهای نو و تاسیس خطوط جدید هوایی پاسخگوی بخش مهمی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز خواهد بود.

سید قاسم جاسمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرکت های هوایپیمایی ایران را نیازمند هواپیماهای نو می‌داند و می‌گوید: نوسازی ناوگان هوایی یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی است که از نظر  ما بسیار به جا و به موقع است.

نماینده مردم کرمانشاه با اعلام اینکه اقدام به خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ نیاز کشور به نوسازی ناوگان هوایی را برطرف می کند، افزود: مجلس امیدوار و خوشحال از تامین این بخش از نیاز حمل و نقلی کشور است. بسیاری از فرودگاه‌های کشور در حال حاضر نیمه فعال هستند و شارژ این فرودگاه‌ها با ورود هواپیماهای نو و تاسیس خطوط جدید هوایی بخش مهمی از سیاست های اقتصاد مقاومتی را نیز پاسخگو خواهد بود، چرا که در پی این اتفاق اشتغال در فرودگاه‌ها و رونق و آبادانی را خواهیم داشت.

وی هم چنین به تلاش های رژیم صهیونیستی و همزمان سنگ اندازی های آمریکا در راه نهایی شدن این قرارداد اشاره می کند و می‌گوید: سالهای طولانی است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران با ورود تکنولوژی به ایران و هم چنین پیشرفت کشور مخالفت می‌کنند.

به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیاز اصلی کشور تامین ناوگان هوایی است که می‌تواند فرودگاه‌های ایران را به هاب منطقه تبدیل کند و وزارت راه و شهرسازی با علم بر این موضوع باید تمام تلاش‌ خود را صرف نهایی کردن قرارداد خرید از ایرباس و بویینگ بکند.

او ضمن ارزیابی مثبت از روند اتخاذ شده برای تجهیز فرودگاه‌های بزرگ و کوچک به هواپیماهای پهن پیکر و ملخی می‌گوید: امیدوارم آمریکایی‌ها مستقل از سیاست‌های رژیم صهیونیستی راه را بر انجام این قرارداد نبندند و کار به سرانجام برسد.